Na cestě do vašich schránek je páté číslo tištěného Médiáře. Koupit taky lze hned na Alze.

Z reklamy má letos víc peněz jen televize a rádio

Inzertní výdaje do televize meziročně narostly o 13 %, do rádia o 5 %. Tisk i displejová reklama na internetu o jednotky procent klesly.

Klasická audiovizuální média zažívají bohatší rok než loni, televize a rádio jsou jediné mediatypy, které letos zaznamenaly nárůst reklamních výdajů. Na základě ceníkových cen to změřil pravidelný monitoring reklamních výdajů Nielsen Admosphere. Ten postihuje hlavně trend, skutečné výdaje bývají nižší.

Ceníková hodnota reklamního prostoru, listopad 2015

V listopadu, tedy v období před Vánoci, zřetelně pozorujeme masivní inzertní investice do propagace především elektroniky, s tím souvisí to, že do první desítky největších inzerentů se dostaly Alza.cz a Internet Mall, přední české e-shopy. Výjimečnou aktivitu v předvánočním čase vyvinul také obchodní řetězec Tesco.