Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Z televize Relax bude zase Pohoda

Název Pohoda lidi znají víc, nový název řada z nich nezaznamenala.

Radim Pařízek a Jiří Krampol. Foto: TV Relax

Radim Pařízek a Jiří Krampol na loňské tiskové konferenci televize Relax. Foto: TV Relax

Televize Relax Radima Pařízka se vrátí ke svém původnímu názvu Pohoda. Pařízek to řekl na dnešním setkání s novináři. Přechodně by stanice měla od 1. října používat název Pohoda-Relax, návrat k předchozímu jménu chce dokonat do konce roku. „Lidi dělají chyby, nikdo není bezchybný, bohužel,“ podotkl majitel. Název Relax uvedl Pařízek před rokem, v rámci tria svých stanic Relax, Rebel a Retro Music Television.

Teď využije původní název Pohoda, mimo jiné proto, jak Pařízek řekl, že jednak působí víc česky, jednak se nepodařilo zajistit mu známost mezi diváky takovou, jako má název Pohoda. Ten je medializovaný prakticky od poloviny minulé dekády, zhruba deset let, kdy Pohoda dostala licenci jako jedna z šesti prvních digitálních televizí v Česku. „Ve chvíli rozjezdu jsme asi nezvážili všechny okolnosti, to se stává,“ odpověděl Médiáři.

Uvedl také, že na nové podobě loga Pohoda pracuje studio Oficina.

Skupina Pohoda, tedy stanice Relax, Rebel a Retro, se představily loni v pražském hotelu Jasmine. Foto: TV Relax

Skupina Pohoda, tedy stanice Relax, Rebel a Retro, se představily v září 2013 v pražském hotelu Jasmine. Foto: TV Relax

Návrat k názvu Pohoda souvisí se snahou přiblížit program starší ženám. Stanice totiž udává, že tři čtvrtiny jejího publika tvoří ženy, a zároveň víc než třetina publika je starší než 55 let. Pařízkovou snahou je tak „vyhovět vysílanými pořady většinové skupině diváků – ženám – a odvděčit se jim za jejich celoživotní práci a úsilí“. Televize si přitom „neklade za cíl vytváření ani vysílání intelektuálně náročného obsahu na vysoké úrovni – snaží se oslovit českého průměrného diváka“. Pařízek přitom připomněl scénu ze Svěrákových Vratných lahví, s žehlením u televize.

V praxi to znamená, že stanice pokračuje v nákupu starých prověřených seriálů a v produkování výrobně a finančně nenáročných show. Opakuje tak latinskoamerickou telenovelu Divoký anděl, dál dává J.A.G. (pondělí až pátek 18.35, sobota a neděle 22.20) a Pobřežní hlídku (pondělí až neděle od 20.20). Pokračují pořady Úžasňákov, Filmové novinky, Celebrity s.r.o., Krampovoloviny a z Blesku přejímané Bleskové zprávy.

Od 15. září je v programu Relaxu novinka, odpolední Dámský klub, který moderuje bývalá hlasatelka Česk(oslovensk)é televize Marie Tomsová. Ve všední dny jde vždy od 16.00. Další novinkou je soutěž s Janem Antonínem Duchoslavem a Monikou Žídkovou Ostře sledovaný vlak. V programu je ve všední dny vždy od 17.30. V podstatě jde o propagační vysílání natáčené ve vlacích RegioJet na trase Praha-Ostrava a zpět, v níž kromě RegioJetu inzerují cestovní kancelář Radynacestu.cz, provozovatel Záclony.cz Dante.cz, e-shop s výrobky z medu Medicinka.cz, velkoobchod drogerií Vento Bohemia, producent cereálií Semix Pluso a Heipark Tošovice.

Podzimní schéma Relax nazývá Ostře sledovaný podzim. „Divák se bude cítit vtažen do rodiny televize Relax, ztratí iluzi osamělosti doma u televize a bude vtipným způsobem postaven na rovinu velkých hvězd, ať již Natalie Oreiro, tak majora Rabba nebo Davida Hasselhoffa či Miroslava Etzlera,“ shrnuje majitel stanice Pařízek.