Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Zadlužená Public TV končí vysílání. Neúspěch svádí i na mediální agentury

Podle šéfky je vinna „nepříznivá ekonomická a tržní situace pro malé televizní stanice doplněná o nepřístupnost mediálních agentur“.

Dnes na satelitu a zítra v kabelových sítích UPC ukončí své vysílání lifestylová televize Public TV podnikatele Luďka Vinše. Zadlužená stanice to oznámila dnes svým lidem na mimořádné poradě a poté i veřejnosti.

Kvůli nespláceným závazkům skončila v insolvenci, dluhy mohou letos překročit 300 milionů korun. Licencovaná firma Totalpress dluží přes 134 milionů, výrobní a servisní společnost PublicCom plánuje za poslední čtyři roky včetně letoška kumulovanou ztrátu 169 milionů.

Hospodaření firmy Totalpress držící vysílací licenci, v milionech Kč
rok 2007 2008 2009 2010 2011
tržby 5 12 24
zisk/ztráta -22 -20 -35
Uplynulý a předpokládaný vývoj servisní firmy PublicCom, v milionech Kč
tržby 23 21 35* 40*
výsledek před zdaněním -42 -49 -42* -36*
* předpoklad firmy. Zdroj: účetní závěrky a výroční zprávy společností

Podle obchodního rejstříku započalo insolvenční řízení na návrh věřitele, insolvenční návrh, který na sebe podala sama firma Totalpress, která drží vysílací licenci Public TV, soud odmítl.

Před pěti týdny už opustila nejdražší způsob šíření, vysílání v pozemních digitálních sítích. Management se vedle toho dopustil i menších přehmatů, třeba zapomněl požádat o oprávěnění, aby mohl vysílat přes internet.

„Důvodem ukončení aktivit televize Public je dlouhodobě nepříznivá ekonomická a tržní situace pro malé televizní stanice doplněná o nepřístupnost mediálních agentur,“ prohlásil tým v čele s výkonnou ředitelkou Renatou Peškovou.

Ten stále nevzdal představu, že bude v televizní tvorbě pokračovat pod jinou hlavičkou; už před několika týdny sliboval, že se spojí s jinou, vznikající televizí.

„Probíhají přípravy nového televizního projektu, který ovšem nemá nic společného s aktivitami, investičními prostředky ani majiteli současné TV Public, respektive společností PublicCom, a. s. a TotalPress, s. r. o.,“ odpověděl dnes na dotaz Médiáře Roman Buťa, dříve „content and brand manager“, dnes „freelance crisis communication manager“, píšící z freemailu.

Nové vysílání má vzniknout v září. Ze slov zástupce Public TV vyplývá, že by tam přešli jen lidé a pořady.

„Není vyloučeno, že se na novém projektu budou podílet vybraní lidé z týmu dnes již bývalé TV Public. Personální obsazení ani obsazení managementu však doposud není v konečné fázi,“ uvedl Buťa.

Kolik z dluhů už televize Public splatila, neřekl. „Zde se jedná o důvěrnou informaci z důvodu probíhajících právních kroků se společností TotalPress, s.r.o. a jednání s věřiteli. Tato informace se v současné chvíli nedá považovat za veřejnou.“

Letošní dění kolem Public TV sledujeme jako speciální téma.