Reklamní kampaň potravinářské značky Klasa, za kterou chtěl stát letos utratit 190 milionů Kč, se podle vyjádření ministra zemědělství Mariana Jurečky neuskuteční. „Letos nic vysoutěženo nebylo a nebude,“ uvedl Jurečka pro týdeník Dotyk. Mluvčí ministerstva zemědělství Hynek Jordán doplnil, že zakázka se vzhledem k blížícímu se konci roku nestihne vysoutěžit.
Tendr loni v srpnu vypsal Státní zemědělský intervenční fond, který spadá právě do agrárního resortu. Dodnes ale výběr nebyl uzavřen. Ve hře o státní zakázku je přitom firma Comunica (přejmenovaná na Digitalcom), spojovaná s podnikatelem Františkem Savovem, mimo jiné majitelem vydavatelství Mladá fronta. Toho podle Aktuálně.cz zatkla britská policie a do měsíce se má rozhodnout o jeho vydání do Česka.
Tendr provází řada průtahů. Původně totiž fond vybral jako vítěze pro letošní kampaň agenturu McCann. Druhá v pořadí - Comunica - ale podala stížnost k antimonopolnímu úřadu proti postupu zadavatele. A uspěla. Výběrová komise nyní požaduje, aby její právní nástupce - firma Digitalcom - prokázal, zda je schopen splnit kvalifikační předpoklady.
Státní zemědělský intervenční fond zatím výběrové řízení oficiálně neukončil. Komise se má sejít 29. října.