Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

Zeman: nákup médií je normální ekonomickou operací

„Ostatně pokud vím, redaktoři deníku Sme se rozhodli založit nový deník. Bůh jim pomáhej,“ pravil český prezident.

  • ČTK
  • 16. 10. 2014 00:40
Prezident Miloš Zeman. Foto: Profimedia.cz

Prezident Miloš Zeman. Foto: Profimedia.cz

Prezident Miloš Zeman nákup médií považuje za normální ekonomickou operaci, která má vést k zisku podnikatelů. Řekl to dnes ČTK v souvislosti s nákupem polovičního podílu ve slovenském vydavatelství Petit Press slovenskou firmou Namav s finanční podporou investiční skupiny Penta. Petit Press kromě jiného vydává celostátní list Sme, jehož redaktoři se proti nákupu postavili, kteří se obávají o svobodu slova.

„Slovenský deník Sme znám velmi málo, a to málo, co o něm vím, mě rozhodně neopravňuje k hodnocení jako řekněme úspěšného, nebo řekněme objektivního, deníku,“ poznamenal Zeman. Každá podnikatelská skupina chce ale podle něj především vydělávat a chce, aby média přinášela hlavně zisk. „Nevím o tom, že by Penta měla bezprostřední politické ambice,“ řekl Zeman.

Média podle něj mohou být zajímavým zdrojem zisku. Dokladem toho je podle něj v Česku Blesk nebo Právo, zatímco mediální „impérium“ Zdeňka Bakaly (Economia, Centrum Holdings) se podle něj potácí v dluzích a ve ztrátě. „Čili dívejme se na nákup médií jako na normální ekonomickou operaci, která má vést k zisku,“ poznamenal Zeman. „Ostatně pokud vím, redaktoři deníku Sme se dnes rozhodli založit nový deník. Bůh jim pomáhej,“ dodal prezident.

Redaktoři Sme se proti Pentě postavili s tím, že deník „vznikl z touhy po svobodě“, zatímco příběh Penty je prý zcela odlišný. „Oni nekonají z touhy po svobodě, oni svobodu jen využili a díky ní získávají peníze a moc,“ uvedli novináři Sme. Část z nich proto založila nový deník.