Jan Dražan, zástupce šéfredaktora Echa, a Jan Pergler, někdejší novinář, teď manažer v ČSOB, vydávají ve vlastním Nakladatelství Zeď druhou knihu. První byla série rozhovorů Náš Václav Havel, druhou je román Ferdinanda Peroutky Oblak a valčík. První pokřtili 17. listopadu, druhou pak 7. prosince a úspěšně na ni vybírali na Hithitu. Obě je možné běžně koupit, i přes internet.

Zemědělský fond uvádí panáčka kvality Klasáčka

Dvouletá státní kampaň propagující značku Klasa startuje spotřebitelskou soutěží.

Maskot projektu, "panáček kvality Klasáček", se v první fázi kampaně představí jako mlékař

Maskot projektu, „panáček kvality Klasáček“, se v první fázi představí jako mlékař

„Panáček kvality Klasáček“ je maskotem a průvodcem nové edukativní kampaně Státního zemědělského intervenčního fondu na podporu kvalitních potravin. Kampaň má tematicky i obsahově navázat na dřívější podporu národní značky kvality Klasa. Je rozdělena do několika tematických okruhů, které se budou postupně představovat během následujících dvou let. Prvním z témat jsou mléčné výrobky, následovat by měly například maso, zelenina, pečivo a lahůdky. Hlavním komunikačním pilířem celého projektu budou webové stránky Akademie kvality.

Realizaci kampaně mají na starosti agentury McCann-Erickson Prague (strategie, kreativa, PR, sociální sítě), 1 Year & More Production (realizace) a Knowlimits (mediální část). Předpokládaný rozpočet pro letní kampaň je 16,8 milionu korun (včetně médií). Agentury letos uspěly v rozsáhlém výběrovém řízení a budou zajišťovat propagaci kvalitních potravin v období dvou let.

Začátek kampaně odstartovala 11. července spotřebitelská soutěž, která běží od 11. července do 28. srpna. Mechanika spočívá v zakoupení mléčných výrobků označených značkami kvality (Klasa, Regionální potravina, Český výrobek – garantováno Potravinářskou komorou, Bio) nejméně za 100 Kč na jeden nákup. Soutěžící se musí následně registrovat na webových stránkách Akademie kvality, zaslat fotky zakoupených produktů a schovat si účtenku za jejich nákup.

„Čeští spotřebitelé se při nákupu potravin stále primárně orientují podle ceny, bez ohledu na kvalitu potravin, případně neumí kvalitu dostatečně rozpoznat. Výsledkem komunikace by měla být změna v jejich preferencích, aby při nákupu upřednostňovali potraviny s garantovanou kvalitou,“ tvrdí mluvčí fondu Vladimíra Nováková.

Každý týden navštíví výherce týdenní ceny promo tým společně s maskotem kvality. Za každý mléčný výrobek s některým ze soutěžních log a s platnou účtenkou získá výherce cenu v hodnotě 1.000 Kč. Maximální výhrou na jednu soutěžní účtenku je cena v hodnotě 5.000 Kč. V závěru soutěže proběhne slosování všech došlých odpovědí a tři výherci obdrží ledničku s mléčnými výrobky. Nejrychlejším 15.000 soutěžících přijde poštou magnetka s nákupním seznamem na ledničku a s maskotem kampaně.