Konečně je to tady. V prvním zářijovém týdnu pořádáme hvězdně obsazenou debatu o studii Marka Cichoně o vztahu agentur s marketéry ve velkých firmách. Zajistěte si lístky včas.

„Zubař je skutečný vizionář!“ Havas vítězí s retro spotem na úvěr

Čeští reklamní kati vyzdvihli novou kampaň Komerční banky s vynalézavým podnikatelem. Druhý je animovaný spot Hypoteční banky, třetí hokejový spot řetězce McDonald’s.

Prozíravý dentista ze spotu Komerční banky

Prozíravý dentista ze spotu Komerční banky

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 12. týden 2015

  1. Havas Worldwide PragueDentista (43 %)
    klient: Komerční banka
  2. Saatchi & Saatchi: Nebojte se mít velké plány! (35 %)
    klient: Hypoteční banka
  3. DDB: S podporou dokážete všechno na světě (34 %)
    klient: McDonald’s
  4. IS ProdukcePořád trendy (23 %)
    klient: Hamé
  5. Made by Vaculik Praha: Speciál Kávový, Speciál Mandlový (20 %)
    klient: Stock Plzeň-Božkov

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Nový úvěr na podporu podnikatelů od Komerční banky (43 %)

S novou kampaní na podporu rozvoje malých podnikatelů, kteří mají ambice rozšířit své podnikání, vyjíždí Komerční banka. Nabízí klientům podporu financování jejich podnikatelských záměrů v podobě Profi úvěru, novým klientům navíc s finančním bonusem.

Z ‚anglického‘ konceptu Komerční banky jsem díl od dílu rozpačitější. Buď autoři používají příliš vysoké dávky metahumoru, nebo je to pořád blbější. Neumím se rozhodnout. Plus 10 bodů za nápad cukrář-dentista. 
Tomáš Mrkvička

Zubař na podporu svého byznysu rozjíždí cukrárnu? Baví a je to chytrý. Byl jsem pobaven a dokonce mi neunikla ani message. Komunikace Komerční banky v rámci bankovních institucí patří rozhodně k tomu lepšímu.
Daniel Farkaš (Outbreak)

V poslední komunikaci Komerční banky se ztrácím. Spojuje ji patetická hudba a těžkopádný retrosvět. Vše ostatní mi přijde náhodné.
David Suda (WMC Grey)

Opravdu starý koncept personifikace produktů Komerční banky je výborný. Už několikátá kampaň ale jeho potenciál nejen nevyužila, ale naopak ho možná trochu zabíjí.
Iva Bízová (Loosers)

Komerční banka střídá ve své řadě personalizovaných služeb slabší a lepší chvilky. Tenhle kousek patří k těm povedenějším. Ten zubař je skutečný vizionář!
Martin Charvát (Konektor)

2. S Hypoteční bankou si můžete dovolit i hrad (35 %)

Hypoteční banka zahajuje novou kampaň, jejímž hlavním motivem je rodina zvažující pořízení hradu Karlštejn. Kampaň poběží jak v televizi, tak v rádiích a na internetu. Banka jarním spotem prezentuje nabídku, kdy klientům s vyšším hypotečním úvěrem nabízí slevu ze základní úrokové sazby.

Hypoteční banka ví, kdo je. Ví, kým je – a to není málo. Je to nejvíc, co dneska kdo předvedl. Nehraje si na to, že je najednou jiná. Jak cenné.
Marek Prchal

Sdělení o vysokém úvěru to doručuje, branding tam díky použití dlouhodobého konceptu je. Jen je to strašná, ale příšerná nuda. Kdy změnili jingle na tuhle kotlíkářskou verzi?
Tomáš Mrkvička

Message doručena, ale nic navíc.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Tak super hypotéka, že si koupíte Karlštejn. Dobrá. Ale ta rodinka z Dikobrazu je opravdu nehezká. Nám ale z testů vyšlo, že si to s námi lidé spojují! Tak ji tam nechte, ale nezoomujte na ně.
David Suda (WMC Grey)

Vtipný nápad s Karlštejnem o třídu ponižuje strašlivá animace. To je jako inspirace Pokémonem?
Martin Charvát (Konektor)

3. McDonald’s startuje kampaň k mistrovství světa v hokeji (34 %)

Mistrovství světa v ledním hokeji 2015 se pomalu blíží a jeden z partnerů českého hokeje – řetězec s rychlým občerstvením McDonald’s – spouští svou novou integrovanou kampaň. Ta zahrnuje online, print a v neposlední řadě i televizní spot.

Začátek mě strhnul, přiznávám, chtěl jsem se mu dát celý, bezchybné řemeslo (jasně, lidi jako já ví, že to je kalkul, ale nechají se unést, jsou-li stále ještě lidmi), ale jak příběh pokračoval, začínalo ve mně hlodat podezření, že to je jen variace na hokej a jeho týmový aspekt. Neprobouzí chuť. Chuť žít.
Marek Prchal

(Tohle nemůžu z komentovat, tak alespoň upozorňuji na cameo režiséra kultovního snímku Byl jsem mladistvým intelektuálem Marka Dobeše v roli zraněného třídního učitele. Ahoj, Marku!)
Tomáš Mrkvička

Hezká, ale už milionkrát omletá myšlenka ‚dokážeš cokoli díky podpoře‘ naroubovaná na nadcházející mistrovství světa v hokeji od značky, u které si ihned říkám, co dělá u českého hokejového týmu a proč se raději nesoustředí na lepší produkt?
Daniel Farkaš (Outbreak)

#Konec působí lacině.
David Suda (WMC Grey)

Hezké! Ze života. Škoda, že ‚Thank you mom‘ od P&G tu byl už před třemi lety.
Iva Bízová (Loosers)

Velká lidská pravda‘ našroubovaná na hokej. Pojďme si navzájem pomáhat a svět bude lepší. Člověk, který vymyslel tuhle strategii, zřejmě v životě hokej neviděl.
Martin Charvát (Konektor)

4. Májka slaví 50 let (23 %)

Výrobce tradiční české paštiky spustil kampaň věnovanou významnému jubileu. Ta ukazuje vývoj produktu od 60. let do současnosti. Je zaměřena zejména na online prostředí, počítá ale i s využitím venkovní reklamy a dalších forem komunikace. Bude probíhat až do poloviny května. Součástí kampaně je také web a interaktivní aplikace na Facebooku. Hamé současně vyhlašuje soutěž s výzvou užívat hashtag #poradtrendy, který provází celou kampaň. 

Neprobouzí to chuť. Můžeme mít řadu dalších výhrad, třeba devadesátkový morphing (pikantní, když ukazujeme právě 50 let), anebo nicneříkající slogan ‚Májka je trendy‘, ale nejsou podstatné. Podstatné je, že reklama na pomazánku neprobouzí chuť.
Marek Prchal

Ještě ve storyboardech se to mohlo jevit jako nápad s potenciálem. Pak ale přišel casting, kostýmy, stylistka, postprodukce a zejména Pan Textař a výsledek je… epochální! #vtipshashtagemurčitěvymyslíněkdojinýměžádnýnenapadl
Tomáš Mrkvička

Trochu mimo cílovku produktu, nebo se pletu?
Daniel Farkaš (Outbreak)

#Celé to působí lacině.
David Suda (WMC Grey)

Taková značka, která by se možná dala nazvat i ikonou, která dala v Česku název celému segmentu paštik, by si zasloužila lepší komunikaci. Možná je prvotní záměr o využití hashtagu zajímavým počinem. Nevím ale, zda je vhodný právě pro Májku, a také nevím, kam se u televizní kampaně a její myšlenky poděl.
Iva Bízová (Loosers)

Májka by si k narozeninám rozhodně zasloužila více. V soutěži nějak nikdo nesoutěží – jediných pět příspěvků je zatím od samotných autorů soutěže! Sociální sítě jsou levné, ale nejsou samospasitelné.
Martin Charvát (Konektor)

5. Promo nových příchutí Božkova od Made by Vaculik (20 %)

Výrobce alkoholických nápojů představuje dvě nové příchutě Božkov Speciál Kávový a Božkov Speciál Mandlový. Reklamní spot založený na atmosféře využívá zpomalených záběrů. Kromě televizního spotu připravila agentura i komunikaci pro instore.

Přátelé, nevím, kterou ze dvou příchutí bych si dal dřív, kladete na závěr řečnickou otázku tam, kde by mělo být sdělení. Pro Božkov mám slabost, ostatně už od stejnojmenné skladby skupiny Morčata na útěku, ale tohle je nějaký pití pro ženský, ne? Tak proč to není víc ženské? Chlap tam radši kopne dvojitého panáka, věřte mi, svého času jsem platil za slušného… no nic.
Marek Prchal

Tady není co hodnotit, není tu žádná strategie ani nápad, je to v laciném třidéčku špatně vyrobené produktové demo. Nijak to neuráží, ale od reklamy by měl chtít člověk víc. Chuť na to rozhodně nemám.
Tomáš Mrkvička

Nudné produktové demo.
Daniel Farkaš (Outbreak)

Produktové demo. Poznal jsem to?
David Suda (WMC Grey)

Filmové řemeslo v pohodě. Jinak není co hodnotit.
Iva Bízová (Loosers)

Dali jsme do rumu kafe. A mandle. Tak vám to říkáme. A ukazujeme rum. A kafe. A mandle. No jo, tak díky.
Martin Charvát (Konektor)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.