„Zvířecí herci Ekotopfilmu vás dokážou vykolejit“

Festival Ekotopfilm obsadil do kampaně sentimentálně pojaté zvířecí hrdiny a mezi katy sklidil úspěch. Strykové je online půjčka pro Českou spořitelnu těžce uvěřitelná a propadla.

Vítězem týdne je kampaň festovalu Ekotop s názvem docházejí nám herci

Vítězem týdne je kampaň festovalu Ekotop s názvem docházejí nám herci

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 42. týden 2016

  1. Mark BBDO: Dochází nám herci (69 %)
    značka, klient: Ekotopfilm
  2. Fallon: Vzpomínáte si ještě na ten pocit? (46 %)
    značka, klient: Škoda auto
  3. Konektor: Najdete se ve vlastním (32 %)
    značka, klient: Českomoravská stavební spořitelna
  4. OgilvyOne: Od mala (31 %)
    značka: Modrá pyramida, klient: Komerční banka
  5. Adexpres, Zaraguza: První skutečná online půjčka (16 %)
    značka, klient: Česká spořitelna

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Ekotopfilmu docházejí zvířecí herci (69 %)

Festival Ekotop spustil kampaň s názvem Dochází nám herci - v tomto případě dokumentárních filmů

Festival Ekotop spustil kampaň s názvem Dochází nám herci – v tomto případě dokumentárních filmů

Mezinárodní festival dokumentárních filmů s ekologickou tematikou Ekotopfilm doprovodila kampaň agentury Mark BBDO. Jejím smyslem je pozvat diváky na dokumenty, které už „možná nikdy nebudou jako dřív“. Vizuály i spoty ukazují ohrožené živočišné druhy (bílého nosorožce, lva a  papouška kakadu) v podobě, kdy „došli původní herci“. Místo nosorožce se „nacastovalo“ prase, lva nahradil pes a papouška „hraje“ obyčejný holub. A záběry africké divočiny vznikly kousek od Loun. Kampaň běží v televizi, rádiu, outdooru a online. Jejím cílem je podle agentury nenásilně a s humorem upozornit na to, že ničení přírody může mít celou řadu dopadů. A motivovat lidi, aby se o téma začali zajímat, třeba i tím, že přijdou na festival.

Festival Ekotopfilm probíhá už 43 let na Slovensku, v Česku se letos koná poprvé od devadesátých let. Proběhne od 15. do 19. října v pražském Hotelu Olšanka a představí na 200 filmů z celého světa. Jedním z jeho ambasadorů je Jan Mühlfeit, který vystoupí se svou přednáškou v rámci doprovodného programu. Součástí je i festival pro děti a mládež Junior festival.

To se mi líbí. Evidentně se dá i tenhle druh reklamy natočit s humorem, bez zpomalenejch záběrů a piánovýho podkresu. A printy jsou taky vtipný. Jen doufám, že při natáčení nebylo zraněno žádné zvíře.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Toto je podla mna (eko)top tohto tyždňa. Jednoduchý a jasný nápad, milá exekucia.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

‚Dokud je na co se dívat.‘ To je tak dobrý nápad! A tak dobre natočený! A tak dobre nafotený! Pripisujem do tohtoročného jealousy listu. Je radosť na to pozerať. Až na to, že to je vlastne smutné.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Vtipné a i přesto vás dovede k zamyšlení. Takový poctivý nápad s výraznou exekucí. Moc se mi líbí.
David Suda (WMC Grey)

Dlouho mě nic nevykolejilo jako tohle. Já bych si potřeboval promluvit s tvůrci, jak to vlastně původně mysleli. Prase s kornoutem na rypáku válející se v bahně na Barrandově nutně vznese jedinou možnou otázku ve vaší hlavě. A tou je: WTF? Ale mou pozornost jste tím hoši (a dívky) získali.
Ondřej Souček (Luftballon)

Je to trochu pridlhé. Jinak by to bylo za čistých sto.
Martin Svetlík (Mustard)

Super nápad i provedení. Jen ten VO je chvílema trochu matoucí, když míchá nadsázku s realitou.
Klára Palmer (McCann)

Tohle mě baví. Pro našince to sice není žádná kreativní bomba, ale je tam všechno správně a jistá míra originality v tom rozhodně je taky. Jsem rád, že Markové ještě takhle tlačí a doufám, že neřekli poslední slovo. U mě v týhle sérii vítěz.
Richard Axell (Outbreak)

2. Škoda oslavuje pohyb a inovace  (46 %)

Škoda auto má nový spot, který oslavuje inovace, technologie a nápady

Škoda auto má nový spot, který oslavuje inovace, technologie a nápady

Společnost Škoda auto vytvořila na podzim imageovou kampaň s názvem „Vzpomínáte si na ten pocit?“. Kampaň má oslavovat kouzlo nápadů, inovací a technologie týmu Škoda, který pomáhá k neustálému vývoji značky. Kampaň doprovází spot o délce 90 sekund. Hudbu přímo k videu na míru složil Petr Matásek, slova namluvil herec Michal Dlouhý. Spot připravila agentura Fallon, která od konce května zajišťuje veškeré globální kampaně Škody. 

Za nudou hustou tak, že by se dala krájet, vznikla asi nejukecanější reklama na auto, jakou jsem kdy viděl. Proč?
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Keď takéto manifesto urobí Volvo s Made by Sweden, keď o pokroku hovorí Audi, alebo o radosti z jazdy BMW, tak tomu verím. Je to síce pekne spravené ale podľa mňa to nesedí na Škodu.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Tenkrát poprvé… z kategórie pohyb. Super moodovka vychádzajúca zo skúseností, ktoré máme všetci. Emocionálne ma to odstrelilo k mojej prvej jazde na bicykli i aute, ale strašne ma u toho rušil neustále rozprávajúci pán.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Hezký pohled na vztah k autu. Škoda vyjmenovávat ‚RTBs‘ na konci.
David Suda (WMC Grey)

Velice oceňuju voiceover, i když by to chtělo zbavit ho všech jazykových klišé jako např. ‚Vzrušením se mi zastavil dech‘ nebo ‚Jízda životem‘. Ale je to fajn. Víc pokusů o pořádnej voiceover a ono to tam jednou padne. A už konečně přestaneme jenom slintat nad těmi zahraničními kousky a začneme také obdivovat ty lokální. Vítěz týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Bavme se jen o copy – když si vezmete příběh o pohybu a posouvání se vpřed, bohužel stokrát líp sedí na konec ‚Vorsprung durch Technik‘ než ‚Simply Clever‘. V lepším případě to tedy je text generické automotive reklamy, v horším reklama na Audi, do který někdo sehnal špatný auta.
Martin Svetlík (Mustard)

Na ten pocit si sice nevzpomínám, ale i tak je tohle za mě čistá práce.
Klára Palmer (McCann)

Šedesátka mě baví víc, devadesát mi od tvůrců přijde už příliš velká ambice – video od půlky pak nějak ztratí tempo. Na konci je na mě divnej kotrmelec směrem k jakoby-roli značky, která z toho nevyznívá moc jasně a přitom asi měla. Jinak poctivě odvedená filmařina. Samotnej příběh neurazí, ale bohužel ani nenadchne. Jednoznačně nadprůměr, ale s velkým díky kameře a střihu.
Richard Axell (Outbreak)

3. Českomoravská stavební spořitelna má novou marketingovou komunikaci (32%)

Nová marketingová kampaň ČMSS má slogan Najdete se ve vlastním

Nová marketingová kampaň ČMSS má slogan Najdete se ve vlastním

Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) spouští nový koncept své marketingové komunikace, jejíž nejviditelnější změnou má být nová reklamní kampaň. „Chceme se především odlišit: nebudeme jako jiné finanční instituce komunikovat úrokové sazby či výši měsíčních splátek, chceme se zaměřit na emoce,“ tvrdí marketingová ředitelka ČMSS Vlaďka Dvořáková. Součástí nového komunikačního stylu ČMSS je nová webová stránka Najdete se ve vlastním, ukazující příklady rekonstrukcí, rady a tipy, jak rekonstruovat, modelové kalkulace nejčastějších typů rekonstrukc i obsah mířící spíše na pobavení.

„Stěžejním komunikačním kanálem je televize, pro kterou jsme tentokrát připravili dva spoty. Oba jsou založené na stejné emoční myšlence, ale každý oslovuje jiné publikum. Kromě televize poběží kampaň na zhruba 40 billboardech a ve 130 osvětlených vitrínách na zastávkách městské hromadné dopravy po celém Česku. Dále budeme mít silnou tiskovou i online kampaň,“ slibuje Dvořáková. Kampaň připravila ČMSS ve spolupráci s novou reklamní agenturou Konektor, která tohoto klienta získala letos v červenci. Spoty natáčel režisér Tomáš Řehořek.

Od tohto nápadu som čakal o dosť silnejšiu exekúciu. Prečo nemala tie bicykle nejak zaujímavejšie v byte, prečo to auto v obývačke bolo len tak zaparkované?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Takto vyzerá printový nápad, ktorý sa nakoniec natočí ako video. Keď printovú skratku natiahneme na 30 sekúnd, začne pôsobiť strašne umelo. Ale natočené je to krásne!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Postavičky MP i ČMSS sestoupili do packshotů a komunikce přepnuly do seriózního režimu.
David Suda (WMC Grey)

ČMSS se zaměřuje na emoce, ale já zůstávám chladný jako lednička v plném provozu. Kdybych si nepřečetl, že to má být o emocích, tak je tam nenajdu. Notně tomu též pomáhá ten čtený voiceover. Navíc tam ani nevidím zásadní rozdíl proti komunikaci ostatních bank.
Ondřej Souček (Luftballon)

Tihle lidi mají evidentně alespoň základní rejstřík emocí a nějakou životní motivaci. Jen škoda, že kromě té subtilní lišky v lese – což všichni víme, že by úplně stačilo – tam je na konci i ta kreslená hrůza z roku ’94. Ale jinak obrovskej krok dopředu!
Martin Svetlík (Mustard)

Čekala jsem, že z toho vyleze nějaká charita, a ono vlastní bydlení. Nevím, jestli by mi měla rekonstrukce nebo nákup nemovitosti způsobovat depresi.
Klára Palmer (McCann)

Spoty jsou natočený moc pěkně. Příjemně civilní postavy se podařilo zachytit docela uvěřitelně. Co zamrzí je ten jejich zpočátku dobrej narativ, kterej v půlce sklouzne do naprosto zbytečnýho patosu o tom jak těm lidem ČMSS ukázala cestu. Přitom se celou dobu zdálo, že vlastní cesta je právě to, co postavy už mají a bylo to na nich sympatický. Pro mě velký překvapení, že jde o starou dobrou lišku. V dobrym.
Richard Axell (Outbreak)

4. Modrá pyramida podporuje poradce (31 %)

Modrá pyramida přichystala novou kampaň s názvem „Od mala“. V ní představuje své finanční poradce a jejich talent. Kampaň byla nastartována začátkem října a společnost jí nechá běžet do poloviny prosince. Cílem kampaně je podpořit image poradců Modré pyramidy jako těch, kteří dělají svou práci dobře a jsou profesionálové. První ze spotů, který běží na televizních obrazovkách Primy, Novy a České televize, trvá 45 sekund a navazují na něj další dva 30 sekundové spoty. Kromě televize kampaň běží i v tisku, v rádiu, v OOH, na internetu a na sociálních médiích. V digitální části využívá Modrá pyramida nestandardní formáty a videa. Podpora kampaně poběží připravena microsite a nových, redesignových stránkách Modré pyramidy. Kampaň připravila agentura OgilvyOne, produkci zajistila Armada Films. 

Celý mi to přišlo jako reklama proti dětský šikaně nebo na podporu sirotků. Je to hrozně temný a ta melancholická hudba tomu moc nepřidá. Nemluvě o naléhavym voiceoveru, kterej mě skoro donutil poslat 10 Kč potřebnejm. Rozhodně mě to ale nenalákalo zajít si do MP pro úvěr. A ty printy, kdě chlapečkovi leze z hlavy vana nebo cihlovej barák, bolej až ouvej.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Pekná a normálna reklamná klasika.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Bol nejaký špeciálny dôvod pre to, aby decká na printoch vyzerali ako duchovia? Možno by ma viac oslovili reálni poradcovia než herci, ale natočené je to pekne. A ‚kluk, co si přišel hrát s kamením‘ má už kariéru jasnú!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Postavičky MP i ČMSS sestoupili do packshotů a komunikce přepnuly do seriózního režimu.
David Suda (WMC Grey)

Sova, Egypt a Zedníček byly naprostej úlet a já myslim, že jednomu kousku z téhle série jsem to dal v Katovně pořádně sežrat. Teď se zpětně omlouvám. Tyto reklamy totiž budily v lidech emoce a nutili je reagovat. Tam jsem neměl problém s tím, že tomu nevěřím. Nikdo se o to totiž nesnažil. Za to v současné kampani se mně podsouvá, že děti, které umí v pěti počítat, nejdou na Matfyz, ale do Modré pyramidy jako poradci. Jak řiká Trump: ‚Give me a break.‘
Ondřej Souček (Luftballon)

Ty printy jsou šílený, to zase jo. Navíc tam musí bejt ta zlatá sůva. A natočený to taky není nijak moc dobře. Vlastně i ten nápad je spíš slabší. Ale ten hlavní střih přes detail, ten hlavní střih tam nějakým záhadným způsobem funguje.
Martin Svetlík (Mustard)

Spot je dobře odvedená práce, ale arťák, co dělal ty printy, chtěl být od mala určitě něčím jiným.
Klára Palmer (McCann)

Skoro celá série z tohohle týdne se vyznačuje vysokou úrovní vizuálního zpracování. Art direkce je hrozně hezká a dobře se na to kouká. Škoda jenom toho narativu. I tady je bohužel (pro všechny od spotřebitelů po klienta) cítit bullshit na sto honů. Voiceover se to snaží zachránit dobře volenými slovy nebo příjemným hlasem vypravěčky a vlastně se mu to docela daří. Možná je to profesní deformace, ale tomu konceptu prostě mám problém uvěřit.
Richard Axell (Outbreak)

5. Česká spořitelna má online půjčku  (16 %)

Česká spořitelna spustila v říjnu kampaň k možnosti uzavření online půjčky, kvůli níž není nutné navštívit pobočku a žadatel „může mít peníze na svém účtu do 15 minut od uzavření smlouvy, i když není klientem České spořitelny“. Základ komunikace tvoří microsite Půjčka bez papírů, na kterou odkazují veškeré použitá mediální sdělení, včetně nového spotu s herečkou Janou Strykovou. Video zpracovala kreativní agentura Zaraguza Prague, na plánování a nákupu mediálního prostoru se podílely mediální agentury Adexpres a MEC. Spot režíroval Marek Ciccotti a produkci zajišťoval AtSwim. Kampaň poběží do konce letošního roku. 

Nuda.
Adam Roučka (Saatchi&Saatchi)

Milý nápad, ale škoda, že to si online video a microsite spolu ‚nepovídají‘. Čakal som test rychlosti, ale niečo zabavne, nie rovno hardsell stránku.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Neverím jej ani slovo.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Taková videa bývala na webech, když chtěl někdo udělat zajímavé menu.
David Suda (WMC Grey)

Já teď netušim, jestli je koncept, že to ta slečna řiká rychle anebo tam koncept neni a slečna musela zrychlit, aby se vešla do časového limitu. Ale na této reklamě mě nejvíc zaujala ta slečna svou vizuální podobností s Luckou Bílou. Nevim teda, kterou z nich tím potěším a kterou urazím.
Ondřej Souček (Luftballon)

Takhle, já mít první online půjčku až v roce 2016, tak to rozhodně nikde neříkám nahlas, to zaprvé. A když už, tak bych to rozhodně neukazoval tak, že se předtím musíte půl hodiny připravovat a rozcvičovat, a pak v závodním stresu vyplnit formulář. Tady je prostě všechno úplně špatně.
Martin Svetlík (Mustard)

Divný, nerozumim. Cením pokus o onlinovitost, která ale v onlinu žádnou velkou díru neudělá. Propadák týdne.
Richard Axell (Outbreak)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.