V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

067.cz bude prodávat i články v angličtině

Internetový čtrnáctideník v Česku za první rok nasbíral 800 předplatitelů.

Titulní strana magazínu 067

Titulní strana magazínu 067, první číslo vyšlo v pátek 29. listopadu

Český internetový obtýdeník O67.cz hodlá v příštím roce nabízet také texty v angličtině. Zakladatel online časopisu Petr Koubský to řekl v rozhovoru pro spřátelené Studio Zet. „V dohledné době zavedeme anglickou verzi našeho časopisu, obrácenou na anglicky mluvící čtenáře, s poněkud jiným obchodním modelem,“ uvedl.

Jak Koubský upřesnil pro Médiář, pozměněný obchodní model bude spočívat v prodeji jednotlivých článků, přičemž zpočátku má být větší část obsahu přístupná zdarma, jako před rokem a měsícem při startu české verze. V češtině momentálně 067.cz vydává každý druhý pátek tři až pět článků, jeden bývá zdarma. Titul začínal s jednotným předplatným, a to 900 Kč na rok, později přidal i prodej jednotlivých článků, po 25 Kč.

„Zpočátku budeme vybírat ty články z české verze, u kterých to má obsahově smysl - to zdaleka nejsou všechny - a překládat je. Postupně k tomu přidáme další obsah psaný přímo pro anglickou verzi,“ přiblížil Koubský dramaturgii chystané jazykové odnože. Její spuštění odhaduje na první čtvrtletí 2015. „Slibujeme si od toho další růst a snad i vzrůst prestiže a zpětně i zájmu v České republice,“ plánuje.

Za první rok existence časopis 067.cz udal 800 předplatných, na tržbách si tak přišel na 720.000 Kč. Platí přitom grafičku, technickou podporu a honoráře autorům, kteří jsou výhradně externí. Projekt, který provozuje pražská firma 067 Petra Koubského a Michala Tomáše, je sice podle slov autorů v provozním zisku, úvodní investice se ale, jak Koubský řekl Lupě, zatím nevrátila a majitelé vydavatelství pro projekt stále pracují zdarmo.

Koubský svůj internetový časopis řadí k tzv. slow reading, tedy k titulům, které přinášejí dlouhé, propracované texty, vyžadující víc času na přečtení. Vzorem mu jsou americké tituly The New Yorker či The Atlantic.

Plán rozšířit český placený web o anglickou verzi není ojedinělý, před dvěma lety s ním přišel Motejlek.com. Po roce ovšem Miroslav Motejlek přiznal, že se jeho týmu anglický obsah „nepovedlo zmonetizovat“.