Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

3 otázky pro Patrika Dojčinoviče: „Tesco Zásilka doveze i domácí potřeby a módu“

Tesco transformovalo službu online prodeje Tesco Zásilka do nové podoby. Výkonný ředitel české pobočky britského obchodního řetězce odpovídá na tři otázky ohledně nové strategie.

Patrik Dojčinovič

Patrik Dojčinovič je výkonným ředitelem řetězce Tesco v Česku

Obchodní řetězec Tesco začal nabízet doručení internetových nákupů po celé republice, tedy potenciálně opravdu všem 10,6 milionům obyvatelům Česka. Nedoručuje vše, ale jen něco přes tisícovku produktů, především z kategorie trvanlivých potravin, drogerie, nápojů nebo krmiva pro domácí zvířata. Služba s názvem Tesco Zásilka vznikla na základech stejnojmenné služby spuštěné v době nouzového stavu. Ta nabízela dodávku předem definovaného obsahu balíčků složeného především z trvanlivých potravin a hygienických potřeb, o které byl v té době napříč celým trhem enormní zájem. V nové podobě si zákazníci sami sestavují objednávku, kterou jim doručí kurýr nejpozději do tří pracovních dnů. Zásilka je limitována rozměry krabice a hmotností 15 kg, doručení je zpoplatněné fixní částkou 99 Kč (eventuálně 179 Kč při nákupu za míň než sedm stovek). Kromě toho už od roku 2012 funguje plnosortimentní dodávka potravin, ta je nicméně omezena na vybrané lokality.

1

Jak je řešena logistika Tesco Zásilky a na čem závisí délka doručení, definována příslibem „do tří dnů“?

Příprava online nákupů přes službu Tesco Zásilka je realizována na jedné z našich provozoven Tesco Online nákupy, konkrétně v Hradci Králové. Nákupy připravují a kontrolují zaměstnanci, kteří mají dlouholetou praxi v oblasti přípravy online nákupů. Produkty jsou vybírány z prodejní plochy, v zázemí zabalené do krabic a distribuované přes externí kurýrní společnost. Nákupy se snažíme doručit co nejdřív po jejich přípravě, samotná délka doručení záleží na objemech objednávek, a také od vytíženosti kurýrní společnosti. Pokud je to však možné, nákupy jsou doručovány v některých případech i dřív než za tři pracovní dny.

2

Tesco Zásilka fungovala dva měsíce jako „předdefinovaná“ nabídka. Jaké byly se službou zkušenosti a reálné prodeje? Bylo nutné před spuštěním služby v aktuální podobě přistoupit k nějakým úpravám?

Zavedení služby bylo plánováno mnohem dřív, bez ohledu na krizi spojenou s novým typem koronaviru. Chceme reagovat na dlouhodobou poptávku lidí, kteří žijí mimo větší města, ve kterých je v současné době k dispozici online nakupování potravin, a přinést jim také možnost nakupovat online produkty známé z větších supermarketů. Původní verze služby Tesco Zásilka – předdefinované balíčky potravin – aktuálně už není v nabídce. Celkem se prodaly stovky těchto zásilek. V rámci úprav v celém systému distribuce jsme přistoupili k přesunu celého zázemí pro poskytování služby z pražských Letňan do Hradce Králové a zároveň jsme upravili systémové nastavení naší webové stránky.

3

Jsou kromě omezené nabídky sortimentu ještě nějaké odlišnosti od standardní služby Tesco Online nákupy? A jsou nějaká omezení ve srovnání s nákupem v kamenných prodejnách, například v oblasti placení, vyřizování reklamací, účasti v programu Clubcard či možnosti nákupu podle slev v letáku?

Zákazníci mohou nakupovat za stejné ceny jako v obchodech, včetně naší týdenní promoční nabídky. Nabídka produktů je navíc neustále rozšiřována na základě zpětné vazby a potřeb zákazníků. V budoucnosti bychom chtěli nabídnout nejen trvanlivé potraviny, ale také základní sortiment od domácích potřeb až po vybrané produkty módní značky F & F. Při některých položkách je určeno maximálně množství zboží, které je možné od jednoho produkty zakoupit a které odpovídá běžným potřebám zákazníků. Zákazníci mají možnost i zde využít věrnostní karty Clubcard, navíc i zde stejně jako při klasickém online nákupu, zákazník může získat dvojnásobek bodů. Zákazníci si mohou vybrat platbu kartou online. Za nákup ale není možné v současné době platit kartou při převzetí nebo v hotovosti u dveří. Také zatím není možné uplatnit si poukázky Clubcard, respektive platbu stravenkami. Reklamaci lze pak realizovat v nejbližším obchodě Tesco nebo zasláním reklamované položky poštou zpět na prodejnu v Hradci Králové, jako při klasickém nákup v e-shopu.