Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

3D marketing na nic a virál na hovno

Další důkazy, že doba je zlá a že jsme pro zisk a zviditelnění ochotni udělat cokoliv.

V mém reklamním bloku posledních dní uvízly – zcela logicky - tyto události:

Tak za prvé: přiznání falešného Mareše, že není Mareš a že posloužil dobré věci. Virál, který se tváří jako sociální kampaň, pracující s nejnižšími pudy a honící se za tzv. hity na internetu za každou cenu. Nic víc.

Nevím jak vy, ale já nevidím nic dobrého na tom, když se vydávám za Mareše a snažím se na tom vydělat – ať už pro jakýkoliv ziskový či neziskový subjekt. Prostě vydělat na tom, že lidé Marešovi nepřejí nic dobrého, není úplně košer. Čím se provinil? Že ke svému životu potřebuje peníze? To potřebujeme všichni. Možná jich Leoš Mareš potřebuje trochu víc a proto se taky trochu víc snaží. Proto mu asi právem patří, když mu někdo namaže kliku hovnem

Podařilo se víc, než jen vzbudit rozruch díky tomu, že lidé nepřejí nic dobrého Leošovi Marešovi? Myslím, že ne. Ale abych nikoho neopomenul - byli tam prý i další celebrity. Tomu, že Sámer Issa nepozná, že mu někdo plivnul do housky, se asi nikdo nediví… A Kobzanová prý slintá ze spaní… No a?

A za druhé:

Vyšel nový Reflex, ve 3D! Fííjo! Říká to něco víc, než že si mohou čtenáři Blesku připlatit a zkusit tento spektakulární zážitek znovu, pokud se jim to před pár měsíci líbilo? Zábava pro pitomce. Ale kdo ví, třeba se, díky 3D brýlím v ceně, zvedl o pár tisíc náklad. Nebo šlo o něco jiného? O osvětu?

Nora Mojsejová v koláži Reflexu. Repro: reflex.cz

Nora Mojsejová v koláži Reflexu. Repro: reflex.cz

Na další obálce byla hned další nevkusná montáž – paní Mojseová úplně nahá! Co bude dál? Věra Bílá – úplně nahá? Jenže ta už byla v České sody. Tak něco jiného. Necháme se překvapit.

Kdyby se ona dáma – paní Mojseová - nechala sama vyfotit - z respektu k Reflexu - to by byla jiná! Klidně od Jana Saudka, aby byl kýč završen. Nevadilo by mi to – byla by to právem obdivovaná titulka. Jde však opět jen o ziskuchtivou provokaci. Další důkaz, že doba je zlá a že jsme pro zisk a zviditelnění (jehož cílem je opět zisk) ochotni udělat cokoliv.

Do příštího čísla bych přibalil růžové brýle. Nejenom kvůli obsahu – ten nebývá zdaleka tak špatný, jako titulky –, ale na spoustu jiných věcí kolem je třeba podívat se s nefalšovaným optimismem.

Nemusíte mne poučovat. Samozřejmě vím, že by to byl propadák… Vymyslíme něco údernějšího, nebojte. Třeba něco s Marešem…