V pátek 17. srpna vstoupila na český trh lokální edice časopisu Vogue, celosvětově přezdívaného „módní bible“. Místní edice cílí kromě Česka také na Slovensko, nese proto přídomek CS. Magazín odstartoval takzvaným september issue, zářijovým číslem, které každoročně bývá nejobjemnějším. V tomto případě jde celkem o 404 stran (včetně obálky). Původně přitom mělo být stran 360, a plánovaný tištěný náklad byl 38.000 výtisků. Nakonec se rozsah navýšil a vytisklo se 35.500 kusů. Na titulní straně prvního vydání české Vogue je modelka Karolína Kurková jako Olga Havlová, nezvykle v pozici zády. Náklad zahrnuje limitovanou edici s modelkou Kamilou Filipčíkovou v množství 1.400 kopií, k dostání je výhradně v Umělecko-průmyslovém muzeu v Praze. Tam byla Vogue ve čtvrtek 16. srpna slavnostně představena a tam také až do 12. září probíhá tematická výstava První vydání, se snímky z úvodního československého čísla či třeba se zahraničními vydáními Vogue ze sbírka architekta Jana Kaplického.
„Na titulní stranu jsme měli mnoho variant, ta finální zvítězila pro své silné poselství. Chtěli jsme vzdát poctu Olze Havlové a připomenout hodnoty, které společně se svým manželem zastávala,“ prohlásila šéfredaktorka československé Vogue Andrea Běhounková. Svůj tým si částečně přivedla ze svého předchozího působiště, tuzemské edice podobně zaměřeného časopisu Elle vydavatelství Burda Praha. Creative & fashion directorem je Jan Králíček, art directorem Jakub Straka. Ten pro časopis rovněž vytvořil původní fonty vycházející z československé historie – například CS uvnitř písmene O v logu Vogue je inspirováno mezinárodní poznávací značkou, kterou Čechoslováci používali na autech už od 30. let 20. století. Jako managing editor pracuje Martina Overstreet. Celkově tu má Vogue v interním týmu kolem 30 lidí.
Z digitálních platforem nový magazín využívá web vogue.cz, Facebook a Instagram. Na struktuře a podobě webu pracovala agentura Symbio, sítě se plní za spolupráce s vydavatelským domem Condé Nast, poskytovatelem licence. Internetové stránky plní tým složený z Adély Mazánkové, Martina Váši, Cindy Kerberové a Josefa Šlaicha, jako chief digital officer působí Penelope Klepalová. V jejím týmu jsou i Kim Adamjáková, Martin Štembera a Natálie Debnárová. Příležitost na webu mají i mladí influenceři jako Jakub Strach alias NobodyListen či Tereza Hodanová.
V textové části Vogue dala Běhounková prostor i Barbaře Nesvadbové, která nedávno po 17 letech opustila pozici šéfredaktorky místní verze konkurenčního Harper’s Bazaaru. Jako „editor-at-large“ má pro místní Vogue pracovat modelka Eva Herzigová - do prvního čísla připravila rozhovor s Michalem Kocábem, dál se má podílet na obsahové a vizuální podobě magazínu, rozvíjet celkovou koncepci a zároveň časopis reprezentovat na mezinárodní úrovni. S redakcí úzce spolupracují též Tereza Maxová, Daniela Peštová a Daniela Kociánová, modelka z obálky Kurková má přispívat hlavně na web. Česká Vogue, ač licencovaná, složila své první vydání prakticky z původních textů i fotografií. Většina textů je v češtině, několik ve slovenštině.
Předplatitelů zatím 1.600
Kolik výtisků půjde do Česka a kolik na Slovensko, to není zatím definitivní. „Rozdělení nákladu v tuto chvíli není finální. Vzhledem k faktu, že se jedná o nový titul, bude se teprve v následujících měsících výši i rozdělení nákladu zpřesňovat,“ sdělila Médiáři PR manažerka Vogue Šárka Pleslová. „Předplatitelů máme k dnešnímu dni 1.600,“ informovala v pondělí. Některým zájemcům chyběla možnost koupit si magazín prostřednictvím jeho webu (ten nabízí jen předplatné).
Kolik se prodalo výtisků celkem za první víkend, to zatím vydavatel podle ní neví, neboť nemá informace ze všech prodejních sítí, ani z těch ze Slovenska. „Máme už ale data o prodejích z hlavních [českých] prodejních sítí trafik za období pátek až neděle. Geco - 90 % prodáno. Relay - 84 % prodáno. Valmont - 98 % prodáno. Pokud je titul úspěšný, prodeje se v těchto sítích pohybují okolo 20 % dodávky během prvního víkendu,“ pochvaluje si mluvčí magazínu.
V Česku je Vogue k dostání ještě v parfumeriích Douglas, v síti benzinových pump Benzina, MOL a Shell a větších supermarketech Albert, Billa, Kaufland a Tesco, na Slovensku pak v Douglasu, běžných trafikách, trafikách Geco, prodejnách Tesco, Terno a Coop.
„Demonstrovat inkluzivitu“
Československou Vogue vydává firma V24 Media, kterou společně založili Michaela Seewald a Fabrice Biundo, známý ze svého působení v Hachette Filipacchi 2000, vydavatelství, které do Česka přivedlo Elle. Československá edice Vogue je druhou ve střední Evropě (po Polsku) a 24. ve světě. Vogue vychází v USA, Británii, Francii, Itálii, Německu, Španělsku, Rusku, Japonsku, Číně, na Tchaj-wanu, v Mexiku a Latinské Americe, na Středním východě, v Koreji, Brazílii, Austrálii, Portugalsku, Indii, Turecku, Thajsku, Polsku, Nizozemsku a na Ukrajině.
„Ve Vogue jsme odhodláni demonstrovat inkluzivitu, rozmanitost a prosazování rovnosti ve všem, co děláme, aby ti, kteří se cítili nedoceněni, opět získali sebedůvěru k prosazování se ve vedoucích rolích ve společnosti, v podnikání a ve veřejné sféře. Jako aktéři těchto velkých změn budeme platformou pro dívky a ženy k realizaci jejich potenciálu jak osobního, tak i profesionálního,“ napsala vydavatelka Michaela Seewald v úvodním slově.