Odešel Karel Gott. Připomeňte si jej v pořadech televize či v hudebních nahrávkách. „Osou Gottova společenského vystupování byla úcta k ženě,“ připomíná Josef Vlček. A také měl styl Čendy. Skvělým proslovem se při zádušní mši se svým celoživotním kamarádem rozloučila Jiřina Bohdalová.

5 důvodů, proč si nezaložit firemní blog

Jako nejsme všichni stvořeni k tomu stát se internetovými celebritami, ne pro každou firmu je blog ideální publikační platformou.

Počet firemních blogů klesl meziročně o 26 %. Z trhu je vytlačují sociální sítě. To ovšem neznamená, že sázka na blogy byla pro podnikatele zblouděním z cesty.

V době, kdy se pro internetové marketéry stává kvalitní obsah magickým zaklínadlem, získávají firmy, které si význam blogů uvědomují, konkurenční výhodu. Znovuobnovení blogu připravuje například český Vodafone, solidní oblibu si získal i testovací blog Slevomatu.

Statistiky ukazující pokles počtu blogů představují jen logické vyústění velkého blogového boomu, kterého jsme byli svědky okolo roku 2008. Současný stav představuje jen vymírání slabších kusů. Mnoho podnikatelů zjistilo, že blog se nenapíše sám, jak by si kdekdo přál, a udržet v chodu smysluplný a užitečný „firemní deníček“ stojí mnoho energie.

Podobně jako nejsme všichni stvořeni k tomu stát se internetovými celebritami, ne pro každou firmu představuje blog ideální publikační platformu.

Existuje 5 základních příznaků, podle kterých zjistíte, že by se vaše společnost do blogování vůbec neměla pouštět:

1 Považujete svou práci za nudnou a monotónní.

Pokud vy sami považujete svůj byznys za neskonalou prudu, nepokoušejte se nakazit svým negativním náhledem i zákazníky. Musíte mít co říct. Shromažďujte množství novinek, zákulisních informací z oboru nebo zajímavostí, o které máte chuť se podělit se světem. Pozor, nenechte se unést psaním o podrobnostech z vaší kanceláře. Uschlý fíkus v zasedačce pro vás možná znamená zásadní revoluci, vaše zákazníky ale nedojme.

2 Vaše cílová skupina nechodí na internet.

Přeberte si, jestli má váš blog vůbec potenciál získat čtenáře. Pokud si vaše cílovka s internetem netyká a zvládne maximálně vybrat mailovou schránku, směřujte svou aktivitu jiným směrem. Promyslete si také, jakým způsobem budete se svými čtenáři komunikovat. To, že blog určený profesionálům a obchodním partnerům neponese název „Rošťárny z výrobní linky“, snad netřeba zdůrazňovat.

3 Chcete mít blog, protože ho mají „všichni“.

Souvisí s bodem číslo jedna. Nenuťte se do psaní jenom proto, že vaše konkurence bloguje. Zkuste je převálcovat v jiné oblasti. Na sociálních sítích, prostřednictvím eventů nebo natočte sérii video návodů. Pokud trpíte z absence blogu vážným komplexem méněcennosti, někoho si na to najměte.

4 Nemáte kapacity.

Blog stojí spoustu času, a pokud ho chcete dělat pořádně, nezvládnete to „mimochodem“, po večerech a ve chvílích, kdy zrovna není nic lepšího na práci. Vždycky bude na pořadu dne něco důležitějšího než blog. Bez pevného publikačního plánu a s jasně vyčleněným časem z pracovní doby nikdy nenapíšete ani pátý článek.

5 Agresivně reagujete na ty, kteří s vámi nesouhlasí.

Blog se svou podstatou mnohem víc blíží dialogu než klasickému médiu, které má jasně rozděleny role příjemců a tvůrců obsahu. Proto pokud víte, že na jakoukoliv kritiku reagujete cholerickým výkřikem a urážkou protivníka, dobře si blogování rozmyslete. A k sociálním sítím se taky moc nepřibližujte. Nebo se naučte reagovat až druhý den s chladnou hlavou.

A jak tedy v blogové bitvě nepohořet?

  • Pište, pokud máte chuť něco říct a máte téma.
  • Připravte si publikační plán a držte se ho zuby nehty.
  • A mějte rádi svoje čtenáře.