Agentura DDB zjistila, že 84 % fanoušků vaší stránky na Facebooku jsou vaši stávající zákazníci. Podle Businessfast4ward.com je získat nového zákazníka šestkrát dražší, než udržet stávajícího. Od marketingu transakcí jsme se posunuli k marketingu vztahů.
Jak personalizovat sociální média pro fanoušky a tím zvýšit jejich customer lifetime value? Jak jim dát vědět, že po deseti letech, co jsou vašimi klienty, je nevedete pod zákaznickým číslem, ale víte, jak se jmenují nejen oni, ale třeba i jejich domácí zvíře?
- Využijte placenou reklamu. Třeba na Facebooku můžete cílit nejen na nové fanoušky, ale i na stávající. Tip: Vyberte status, který vám přinese nejen lajky, ale i peníze. Jak ano? Restaurace vytvořila jedinečné svatomartinské menu. Pomocí „promoted post“ na něj pozve občasné strávníky. Jak ne? Restaurace ukradne líbivou fotku čokolády z Pinterestu a postne jí se statusem: „Máte rádi čokoládu?“ - výsledkem je pak momentální nárůst míry zapojení („lajků“), ale ne návštěva restaurace.
- Koupejte se v cizí slávě. Dostanete se tak k zákazníkům, kteří o vás nikdy neslyšeli, ale i k těm vašim v kontextu, který je pro ně atraktivní. Tip: Na Twitteru využijte trending hashtag (na Klaboseni.cz můžete zjistit ty české) nebo na blogu se nebojte skandálního titulku. Jak ano? Včera se předávaly Oscary. Twitter účet módního butiku: „Šaty Meryl Streep jsou naprosto neodolatelné! Prada jí sluší. #oskar“ a další den na jejich blogu najdete článek „10 tipů, jak vypadat jako držitelka Oskara“.
- Říkejte fanouškům jménem. Skoro na všech sociálních sítích můžete uživatele konkrétně zmínit. Tip: Dbejte na reciprocitu a dejte možnost uživatelům se na vašich fotografiích na Facebooku označit a sami se podepiště, pokud jim posíláte zprávu. „Hezký večer, Karel.“ zní o moc lépe než „Hezký večer, H1.cz.“ Jste cestovka a právě jste vzali klienta na expedici na Antarktidu. Můžete se checknout na Foursquare nebo tweetnout: „Právě jsme s @Karel potkali ledního medvěda.“
- Pošlete dopis. Nebo aspoň zprávu. Emailing není jediná cesta. Tip: Poděkujte pomocí direct mailu novým followerům na Twitteru a pošlete jim odkaz na svůj blog. Sdílejte status na Google+ jenom s nimi. Pošlete výhercům online soutěže papírový dopis s poděkováním. Vsaďte se, že do tří dnů ho najdete vyfocený na Instagramu.
- Poznejte své nejlepší klienty. A věnujte se jim. Není nic smutnějšího, než vidět na Facebooku statusy od malého eshopu i nadnárodní banky navzájem od sebe nerozeznatelné a stejně znějící: „Taky nesnášíte pondělí?“ Tip: Velkoobchod se zeleninou píše články na blog pro restaurace, ne pro pojišťovny. Nebo udělá speciální vysílání Hangout na Google+ věnovaný pouze šéfkuchařům z Brna.
Nedívejte se na sociální sítě jako jeden ze svých kanálů, které spravuje oddělení PR či marketingu. Je to váš zákaznický servis a věrnostní program v jednom.
Víte, proč ženy mají léta pořád ten samý účes? Protože s kadeřníkem často naváží tak úzký vztah, že je jim trapné se s ním rozloučit a přejít jinam. Staňte se kadeřníkem svých zákazníků a udržte si je.