Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

5x z YouTube: BMW tančí na heliportu, Lynx ochočil modelku, Intel hraje na adrenalin

Aktuální příklady inovativního využití videoreklamy na webu prezentují Božena Řežábová (Google ČR) a Reuben Halper (Google UK).

BMW Kanada: Výkon ve znamení M

Kanadská BMW spustila kampaň představující nový vůz řady 1M, který podle všeho dělá neuvěřitelné věci. Asi před měsícem poprvé zveřejnili video, ve kterém BMW 1M „projíždí“ řadou zdí.

Na toto nyní navázali dalším virálním hitem nazvaným Helipad.

Není jasné, zda jde o reálné, nebo trikové záběry, a nezdá se, že by to společnost BMW chtěla prozradit. Brzy údajně zveřejní další videa.

Tato kampaň zdá se, splňuje kritéria šiřitelného obsahu:

  • veze na vlně spekulací co je podvrh a co pravda
  • využítá napětí  ve stylu “počkejte, co přijde dále”
  • do určité míry efekt exkluzitivy, videa prý budou k vidění pouze online a v kinech

Na základě testování na okolí (velmi užitečná metoda) jsem usoudila, že to funguje. Cílovka: asi muži.

Doprovodné články: Inspiration Room | Jalopnik | Autoblog

Inzerent: BMW
Region: Kanada
Odvětví: Automotive
Kanál YouTube: youtube.com/bmwcanada

Lynx Effect: Ochočení Lucy Pinder

Všichni jsme viděli kampaň firmy Tippex nazvanou A Hunter Shoots A Bear (Lovec zastřelí medvěda). Na tuto inspiraci navazuje Lynx v rámci své kampaně Premature Perspiration (Předčasné pocení).

Jde o interaktivní hru ve stylu „napište, co chcete, aby dělala“ s britskou fotomodelkou Lucy Pinder. Tento celkem pikantní gadget obsahuje hru „Pindering“, kde je k vyplnění pole: Lucy Pinder _____ing makes me prematurely perspire. Podle toho, co napíšete, se vám zobrazí jedno z mnoha videí, kde spoře oděná Lucy Pinder danou činnost provádí a tak.

Obzvlášť zábavná je také hra Ctrl-X, ve které se uživatel snaží Lucy přimět, aby si sundala různé kusy oblečení.

Můžeme sice diskutovat o originalitě této kampaně, ale neoficiální důkazy od okolních počítačů mě přesvědčují, že rozhodně vyvolává zájem. Na slovo geek se například spustí parodie pár let starého virálního videa Star Wars.

Podívejte se také na slovo shoot, které vzdává poctu původní kampani Tippex.

Doprovodné články: Brand Republic | New Media Age | B&L

Inzerent: Lynx, Unilever
Region: UK
Odvětví: FMCG
Kanál YouTube: youtube.com/thelynxeffect

Intel: hra The Escape

Intel v poslední době vytvořil několik pěkných digitálních zážitků a je jasný posun od komunikace technických parametrů k více emocionálním sdělením. Vzpomeňte si třeba na soutěž YouTube Visual Life nebo nedávné stránky Museum Of Me. Teď tu máme novou, docela napínavou hru.

Všechno začalo krátkým filmem The Chase.

Tento koncept Intel rozšířil a vytvořili YouTube gadget nazvaný The Escape.

Jde o poutavý, zábavný thriller, který divákům na YouTube umožňuje zapojit se do dobrodružství, a je to rozhodně jedna z nejpropracovanějších her, jaké jsem na YouTube viděla. Potvrzuji na vlastní kůži, že to trochu zrychluje tep.

Že jde o reklamu, si vzpomenete jen ve chvílích, kdy běžíte budovou ve snaze uniknout nepřátelům a na obrazovce proběhne něco jako “multitasking chipset” promo.

Doprovodné články: Wall Street Journal | Brand Channel | ClickZ | Campaign Brief Asia

Inzerent: Intel
Region: Asia Pacific
Odvětví: Technology
Kanál YouTube: youtube.com/inteltheescape

Stride Chewing Gum: Kopej se do zadku, trhneš rekord

Žvýkačka Stride Gum „vydrží absurdně dlouho“ a její nová kampaň tohoto sloganu využívá. Firma pro kampaň vytvořila 100 úkolů a odpovídajících propagačních videí, a vyzývá zákazníky, aby během 100 dní překonali 100 rekordů. Po uplynutí těchto 100 dní vyhraje každý ze 100 pokořitelů rekordů 500 dolarů.

Videa jsou nahrávána na YouTube, Facebook a stránky Record Setter a všechny tyto tři platformy jsou vzájemně silně propojeny.

Úkoly jsou v podstatě absurdních lidské kousky (například nejdelší doba kopání sebe sama do zadku nebo nejvíce uprdnutí podpažím za 15 sekund). Zajímavostí je, že pokud překonáte rekord z propagačního videa, stanete se ve skutečnosti legitimním držitelem světového rekordu v daném úkolu.

Skvělý nápad jak oslovit aktivisty a přilákat masu, aby se bavila nad jejich pokusy. YouTube hlásí 2,5 milionu zhlédnutí, kampaň ale dost ztrácí fokus, je přeúkolovaná, stovka je prostě moc. V Čechách by bylo možná moc i 10, ale každopádně  je to příjemná inspirace a může fungovat pro nejen pro cílovku, která se sebe ochotně dělá kašpary, ale hlavně pro tu většinou, která se “těm magorům” škodolibě směje.

Doprovodné články: AdWeek | Creative Review | Mashable

Inzerent: Stride Gum
Region: US
Odvětví: FMCG
Kanál YouTube: youtube.com/StrideChewingGum

TwitTV - to musíte vidět

TwitTV je kanál webové TV, jehož program se řídí trendy na Twitteru. Funguje to následovně: zvolíte region (tedy kanál na ovládání televizoru) a služba najde nejtrendovější témata pro daný region. TwitTV pak v nepřetržitém proudu zobrazuje videa z YouTube založená na těchto trendových tématech. Jde o výbornou kombinaci API pro Twitter i YouTube, díky které získáte video zeitgeist dění na Twitteru vyjádřený prostřednictvím YouTube.

Doprovodné články: FWA Site Of The Day | Propaganda3