Pražská a brněnská mutace novin Náš region mění periodicitu z měsíčníku na týdeník. Oba čerstvé týdeníky začnou vycházet v pondělí 19. října, oba v nákladu 150.000 výtisků. V rozhovoru pro Médiář o tom informoval Aleš Zavoral, majitel a ředitel společnosti A 11, která oba tituly vydává. Noviny se rozdávají zdarma a jsou součástí sítě regionálních tiskovin, s nimiž chce A 11 letos dokrýt Čechy, příští rok pak i celou Moravu. Náš region Praha jako měsíčník začal vycházet v únoru 2017, titul v Brně začínal letos v červenci, rovněž jako měsíčník.
„Pro pražský týdeník využijeme kameloty v metru a také naši posílenou distribuční síť stojanů pod firmou Space 11, nově založenou společně se Space4you,“ řekl Zavoral k distribuci v hlavním městě. Kameloti Našeho regionu budou mít sytě oranžové bundy s logem novin. V prostorách pražské podzemní dráhy už je zelené Metro, bezplatný deník vydavatelství Mafra. „Metro bereme jako největší konkurenci, ale věříme, že se odlišit dokážeme, i díky tomu, že jako týdeník budeme nadčasovější,“ věří Aleš Zavoral. „Budeme přinášet původní texty, ne jen agenturní z ČTK,“ doplňuje. Vedoucím obsahu A 11 je Vladimír Barák, donedávna redaktor zpravodajského časopisu Týden.
„Naším cílem je v každém vydání otevírat zásadní témata, která hýbou Prahou i Brnem, ale i bavit a přinášet rozhovory se zajímavými osobnostmi, reportáže a zprávy z dopravy nebo kultury,“ uvedl Barák. V pražské redakci s ním budou mimo jiné taky budou Marcela Nejedlá, Jitka Kačánová, Zuzana Půrová nebo Anna Julie Řehořová.
Týdeník v Brně bude kromě distribuční sítě Space 11 v padesátce stojanů na veřejném osvětlení v centru města, ve většině obchodních center a na úřadech městských částí.
Náklad 150.000 výtisků je podle ředitele Zavorala momentální strop, který vydavatel za současných podmínek zvládne lidem v Praze rozdat: „Jde o efektivitu inzerce. V metru normálně můžeme rozdat osmdesát, sto tisíc výtisků a zbytek rozvézt do stojanů po Praze. Metrem ale teď vinou covidu jezdí mnohem míň lidí, stejně tak jich ubylo v obchodních centrech a kancelářích. Časem případně náklad navýšíme, nebo naopak snížíme.“
Konkurenční deník Metro tiskne průměrně kolem 220.000 výtisků. Bezplatný týdeník 5plus2 téhož vydavatele Mafra má celorepublikový náklad 420.000 výtisků. Částečně bezplatně distribuovaný ekonomický deník E15 vydavatelství Czech News Center, tiskne 19.000 výtisků.
Kromě nových týdeníků pro Prahu a Brno začala A 11 v těchto dnech vydávat noviny Náš region Vysočina a časopis Vaše 2, pro druhou městskou část Prahy. V posledních dvou měsících uvedla Náš region Dačicko, Telečsko a Moravské Budějovicko a akvizici Podbrdských novin, ty teď vycházejí jako Náš region Berounsko.