Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

AAA Auto přidává pobočku v Čestlicích a letos čeká znovu prodejní rekord

Nová pobočka AAA Auto se otevřela v pražských Čestlicích

Nová pobočka AAA Auto se otevřela v pražských Čestlicích

Síť autobazarů AAA Auto už letos prodala 73.000 vozů, za celý rok opět čeká rekord. Rekordům napomáhá i stálá expanze prodejní sítě - společnost Aures, pod kterou síť AAA Auto spadá, čerstvě otevřela svou novou pobočku v pražských Čestlicích, další provozovny otvírá v zahraničí. Na začátku léta firma zprovoznila novou pobočku také v Příbrami, přičemž se tak stalo poprvé po několika letech, kdy tuzemská síť nerostla.

Pražská prezence značky byla dlouhodobě spojena pouze s lokalitou v Dolních Chabrech. Nová pobočka se nachází na opačném konci hlavního města, v nákupní zóně Čestlice, která z hlediska zájmu Pražanů o nákupy i z hlediska přítomnosti jednotlivých obchodníků patří ke klíčovým nákupním uzlům metropole. Autobazar v Čestlicích nabízí 180 vozů a spolu se zázemím firmy v Dolních Chabrech pak dohromady 2.500 aut.

„Před rokem 2008 jsme měli menší pobočku v Praze-Řepích, ale od té doby dosud v Praze fungovala pouze centrála v Dolních Chabrech,“ uvedl provozní ředitel sítě AAA Auto Petr Vaněček. „Naším cílem je přiblížit se zákazníkům na jihovýchodní straně Prahy, která se intenzivně rozvíjí. Proto jsme se rozhodli otevřít další pobočku, která bude obsluhovat i přilehlé regiony středočeského kraje,“ doplnil Vaněček.

Pobočka v Čestlicích nabízí všechny služby klasického autocentra AAA Auto – výkup, prodej a finanční služby, včetně úvěrů na nákup vozů a zprostředkování jejich pojištění. Vzhledem k poloze a vysoké přirozené návštěvnosti lokality AAA Auto počítá s rychlým náběhem prodejů až na víc než 120 vozů měsíčně.

Autocentrum v Čestlicích se od jiných poboček liší vysokým zastoupením zánovních vozů (do dvou let stáří) s parametry značky Mototechna, jejichž podíl bude zhruba nadpoloviční. „Delší dobu jsme hledali lokalitu pro vznik prémiové pobočky, a jsme přesvědčeni, že tato nákupní zóna s návštěvností v řádu stovek tisíc lidí denně je z tohoto hlediska ideální. V těsném sousedství navíc právě vzniká nové luxusní obchodní centrum. Tato obdoba Pařížské by se měla otevřít na jaře příštího roku,“ očekává provozní ředitel Vaněček.

Pobočka v Čestlicích má celkovou plochu 6.300 metrů čtverečních, z toho 600 metrů  tvoří prostory pro zákazníky a kanceláře určené pro prodej, poskytování finančních služeb a administrativní zázemí. Na ploše a v dalších prostorách je prostor pro nabídku 200 aut. Pobočka je vybavena vlastním servisem a výkupním centrem. Celková investice do spuštění autocentra činila 4 miliony Kč.

Skupina Aures Holdings provozuje ve čtyřech zemích celkem 57 prodejních a výkupních poboček. V Česku nyní na 24 místech nabízí téměř 11.000 vozů a je tak prodejcem ojetin s nejhustší pobočkovou sítí a nabídkou aut. V příštím roce 2020 bude skupina expandovat převážně v Polsku, kde je nyní 13 prodejních a výkupních poboček, přičemž tento počet by se příští rok mohl téměř zdvojnásobit.

I letošek bude nejlepší v historii

Síť AAA Auto za 10 měsíců letošního roku na čtyřech trzích v Česku, na Slovensku v Polsku a v Maďarsku prodala 73.000 vozů. „V Česku to bylo přes 40.000, což je zhruba stejný vývoj jako v loňském roce. Letos jsme už dvakrát překonali hranici 8.000 prodaných vozů za měsíc, naposledy teď v říjnu. Rekordní prodeje máme v Polsku, kde letos prodáme přibližně 16.000 aut, což bude asi o 60 % víc než v minulém roce. Celkově bychom se letos opět v prodejích skupiny měli dostat výš než loni, kdy jsme prodali rekordních 83.000 vozů, takže i letošek by pak byl nejlepší v naší historii,“ je přesvědčena Karolína Topolová, ředitelka skupiny Aures.

Prodejní rekordy by měly pokračovat i v roce 2020. Vzhledem k tomu, že na polském trhu firma pro příští rok předpokládá prodeje až 25.000 vozů, lze očekávat prolomení stotisícové hranice v celkových ročních prodejích. Polsko se tak z pohledu firmy vyhoupne na pozici druhého největšího trhu, kde nahradí Slovensko. Zde AAA Auto stabilně prodává okolo 18.000 aut ročně. „V poslední době se nám také velmi dobře daří v Maďarsku, v říjnu jsme zaznamenali rekordní prodeje z obou budapešťských poboček,“ dodává generální ředitelka Topolová.