Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

„Aby nás jednou přerostly.“ Marťánci cílí Futurou na chytré mámy

Kreativní studio Yinachi nachystalo obsahovou kampaň na doplněk stravy od Walmarku.

Producent potravinových doplňků a vitamínů Walmark oživuje doplněk stravy pro děti Marťánci, který zná většina českých milleniálů z dětství. Marťánci přicházejí s novým produktem Futura, který je na trhu ve třech formách - jako sirup, cucací tablety nebo sáčky s gelem. Na podporu novinky vznikla pod taktovkou kreativního studia Yinachi kampaň je cílená na matky, které se do hloubky zajímají o vývoj a zdraví svých dětí. Marťánci získali novou vizuální identitu, televizní spot, ambasadorský program, desítky animací, blogových příspěvků a nový web. Změnila se i strategie na sociálních médiích.

„Strategie kampaně stojí na autentickém obsahu, který na míru vytvořily wise mothers, vnímavé a racionální matky. Jejich cílem je vést děti krok za krokem k tomu, aby je další generace jednou přerostla. Aby se stala silnější, zdravější, chytřejší a empatičtější,“ říká Markéta Kočová Nováková, která vývoj kampaně vedla společně s šéfy Yinachi Robertem Peňažkou a Ondřejem Ročkem. „Při vývoji kampaně jsme oslovili přes třicet maminek, aby nasdílely své mateřské zkušenosti a moudrost,“ dodává Markéta Kočová Nováková, sama také matka.

Nasbíraný materiál získaly bloggerky Lucie Perlíková a Kateřina Kopecká, obě rovněž matky, které jej upravily do podoby 45 článků. „V nich nepoučují, neškolí a kde nedávají praktické tipy jak být dobrou mámou. Blogový obsah se zaměřil na to, jak mateřství přežít v klidu a pohodě. O tom, že nejlepší je zvednout telefon a zavolat doktorovi namísto hodin strávených u Googlu. O tom, že mateřská láska je nenahraditelná. O tom, že nejlepší pro další generace je žít s manželem slušně a děti se přídají, jak napsala jedna z prvních oslovených ambasadorek,“ popisuje tým Yinachi.

K článkům vzniklo 36 animací a klíčových vizuálů, které vytvořila talentovaná ilustrátorka Gabriela Plačková z produkce Dawson ve spolupráci s Ráchel Smékalovou z Yinachi: „Autorčin rukopis exponuje mateřské obavy, představy, sny a lásku a dětské srandy, zlobení, vztekání a neustálou potřebu milované maminky, která chrání a pečuje v jakoukoliv denní hodinu.“

Vznikla také televizní reklama, která celý projekt odstartovala. Příběh spotu je o dívce, která se den co den cvičí v baletu, aby se jednoho dne rozhodla, že se chce stát profesionální ragbistkou. Důležitou roli hraje její máma, která ji podporuje při každém rozhodnutí. Koncept spotu vytvořil Petr Hanousek, kreativní ředitel projektu. Do audiovizuální podoby scénář zpracovala režisérka Jasmina Blaževič s produkcí Bistro Films.

Veškerý obsah vznikl dvoujazyčně. Projekt Marťánci Futura tak odstartuje začátkem října nejen v Česku, ale i na Slovensku. Později také v dalších zemích střední a východní Evropy.

Marťánci Futura

  • Klient: Walmark
  • Značka: Marťánci Futura
  • Kreativní agentura: Yinachi
  • Strategický vývoj: Markéta Kočová Nováková, Robert PeňažkaOndřej Roček
  • Texty: Lucie PerlíkováKateřina Kopecká
  • Ilustrace: Gabriela Plačková (Dawson), Ráchel Smékalová (Yinachi)
  • Koncept spotu: Petr Hanousek
  • Režie spotu: Jasmína Blaževič
  • Produkce: Bistro Films