Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Accenture Interactive kupuje agenturu Droga5

Konzultanti kupují kreativce. Akvizice je symbolickým předělem v odvětví marketingu.

Zakladatel agentury Droga5 David Droga (vpravo) a Brian Whipple, šéf Accenture Interactive

Zakladatel agentury Droga5 David Droga (vpravo) a Brian Whipple, šéf Accenture Interactive

Světově proslulá agentura Droga5, která je pojmem mezi kreativci a specializuje se na zákaznickou zkušenost, přechází pod Accenture Interactive, digitální divizi konzultanské společnosti. I Accenture se zaměřuje na tvorbu, návrhy a řízení zákaznické zkušenosti, která je klíčová pro značky a jejich byznys, její kompetence je však hlavně v oblasti technologií. Akvizicí proto hodlá posílit své schopnosti v oblasti kreativy. Dokončení akvizice podléhá schválení antimonopolních orgánů. Cena nebyla zveřejněna.

Akvizice je přirozeným krokem Accenture Interactive na cestě za novým agenturním modelem. Dosud se konzultantské, respektive poradenské společnosti praly o klienty právě s tradičními komunikačními agenturami. V éře digitalizace fungování firem konzultanti stavějí na své technologické expertíze, zatímco agentury zdůrazňují schopnost přinést do marketingu kreativní nápady. To, že nyní technologický expert kupuje nejuznávanějšího dodavatele kreativy, představuje ve vývoji externí, agenturní péče o komunikaci klientů symbolický předěl.

„Svět reklamy se mění a my máme radost z této neuvěřitelné příležitosti spojit se s firmou, která dá našim nejlepším nápadům nový rozměr a posune nás za hranice našich stávajících ambicí. Věříme, že spolu s Accenture Interactive budeme měnit náš obor jako takový,“ prohlásil David Droga, zakladatel a kreativní ředitel Droga5.

Agentura Droga5 byla založena v roce 2006. ​Je uznávanou kreativní agenturou s více než 500 zaměstnanci v centrále v New Yorku a pobočce v Londýně. Od svého založení je synonymem pro ambiciózní, vlivnou a náročnou práci v oboru. Příklady z poslední doby budiž práce pro Amazon Prime VideoTourism AustraliaThe New York TimesIhop nebo hit Hra o trůny. Droga5 byla dvacetkrát oceněna agenturou roku - od časopisů AdweekAdvertising Age, na festivalech v Cannes i na Effie. Agentura je dodavatelem značek Chase, Prudential, Kraft, Hershey, Hennessy a Under Armour.

„Budování značky nespočívá jen ve vymýšlení skvělých nápadů. Je o vytváření skvělých zkušeností,“ míní Brian Whipple, globální ředitel Accenture Interactive. „Protože jsme oslavili desáté výročí Accenture Interactive, spojení sil s agenturou Droga5 bude pro nás i pro celé odvětví převratným milníkem. Budeme pokračovat v sestavování té správné kombinace schopností moderního marketéra.“ Po agentuře Droga5 sáhla Accenture hlavně díky její „prvotřídní kreativitě, důsledné strategii a zkušenostem s budováním značky“.

„Je to začátek úžasné nové kapitoly v historii firmy Droga5. Accenture Interactive je jednou z nejvíce disruptivních sil v odvětví a my jsme vždy byli nakloněni odvážným nápadům. Jsem přesvědčen, že je nejlepším partnerem pro rozvoj našeho byznysu a vytváření ještě lepších příležitostí pro klienty i zaměstnance. Proč žít z minulé slávy, když se můžete zabývat tím, jak se proslavit znovu?“ dodal David Droga. Ten zůstane na své pozici kreativního ředitele Droga5, Sarah Thompsonová bude pokračovat jako globální generální ředitelka a Bill Scot zůstane šéfem pro Velkou Británii a má pracovat spolu se zbytkem týmu vedení agentury.

Koupě Droga5 představuje největší akvizici společnosti Accenture Interactive od jejího založení v roce 2009. Mezi dřívější akvizice patří třeba firma Fjord nebo specialista na e-commerce Acquity Group v roce 2013, z novějších akvizic jde třeba o firmy Karmarama a The Monkeys, a rovněž expanzi do oblastí rozšířené reality programových služeb.