Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Active Radio okamžitě končí s Radiohousem

Spolupráce končí „s okamžitou platností“, do konce ledna si rádia prodávají reklamu sama.

O dva týdny dřív, než se původně plánovalo, skončila spolupráce provozovatele rozhlasových komerčních stanic Active Radio s prodejcem reklamy Radiohouse. Stalo se tak z popudu právě skupiny Active, patří do mediální grupy Czech Media Invest kolem Daniela Křetínského. Active Radio počínaje pátkem 17. ledna přestala vysílat reklamu prodanou Radiohousem na svých rádiích Frekvence 1, Evropa 2, Bonton a Dance.

„Multimediální skupina Active Radio byla nucena s okamžitou platností ukončit spolupráci se společností Radiohouse, která ji doposud mediálně zastupovala na rozhlasovém trhu. Jako důvod uvedla dlouhodobé porušování smluvních závazků ze strany společnosti Radiohouse,“ uvádí Křetínského skupina. „K tomuto kroku nás Radiohouse donutil svým jednáním,“ tvrdí bez dalších podrobností Martina Říhová, výkonná ředitelka Active Radio.

Do konce ledna si má Active Radio reklamu prodávat sama, od února ji bude obchodně zastupovat firma Media Club, spadající pod televizi Prima Ivana Zacha.

„Radiohouse se omlouvá klientům a obchodním partnerům za krajně neetické chování svého smluvního partnera Active Radio. Jednostranné náhlé rozhodnutí z noci 16. ledna skupiny Active Radio nevysílat nadále reklamu na stanicích Evropa 2, Frekvence 1, Radio Bonton a Dance Radio od rána 17. ledna je nečekaným a hrubým porušením platné smlouvy. Radiohouse jej vnímá jako nepřátelský akt vůči sobě, svým přímým i agenturním klientům a bude se domáhat náhrady škod všemi prostředky,“ reagoval Štěpán Ryska, jednatel firmy Radiohouse. Ta spadá pod skupinu Media Bohemia, která provozuje rodiny rádií Fajn, Rock, Hitrádio a Blaník.

Právě na tyto stanice hodlá jeho tým nasmlouvané kampaně převádět, případně klienty vyplatit: „Chápeme, že přerušení aktuálních kampaní, na které jsme se my ani naši klienti nemohli nijak připravit, může narušit efektivitu mediálních investic i dlouhodobou důvěru v soukromý rozhlasový trh jako takovou. Vytvořili jsme proto krizový tým a se všemi našimi stávajícím klienty vstupujeme bezprostředně v jednání, abychom jim ze složité situace pomohli a výstup jejich kampaní maximalizovali na aktuálním portfoliu Radiohouse. Samozřejmě máme vůli s nimi koordinovat postup v náhradě škody, kterou jim skupina Active Radio způsobila.“

„Něco takového bylo pro mne za 30 let existence soukromého rozhlasového trhu dosud nepředstavitelné. Radiohouse se striktně drží platné smlouvy, aktuální vlastník skupina Media Bohemia se snaží trvale odchod Active Radio z portfolia Radiohouse konstruktivně a smírně řešit. Výsledkem je ale pouze šikana našich klientů, kteří mají zřejmě sloužit jako rukojmí pro podivnou arogantní hru rozhlasové skupiny Active Radio,“ prohlásil Ryska z Radiohousu.