Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Adastra kupuje 50 % Líbalovy agentury Proboston

Pavel Kysela (vlevo) a Filip Líbal

Ředitel Adastry Pavel Kysela (vlevo) a šéf a majitel Proboston Creative Filip Líbal

Technologická a konzultační společnost Adastra Group, kterou vlastní Petr Jech, Jan Červinka a Jan Mrázek, koupila poloviční podíl v kreativní agentuře Proboston Creative. Tu dosud celou vlastnil její ředitel Filip Líbal, formálně se svými rodiči, prostřednictvím firmy Knowledge Investors. Ta si v Proboston Creative ponechává 50 %, druhých 50 % si majitelé Adastry rozdělil v poměru Červinka 22 %, Mrázek 15 % a Jech 13 %.

Adastra tak svým klientům zvládne kromě digitálních technologií nabízet marketingovou a kreativní strategii, kterou chce zasadit do rámce digitální transformace. „Podílem v Probostonu Adastra potvrzuje celosvětový trend velkých hráčů na trhu IT a pro své zákazníky se stává one-stop-shop partnerem,“ prohlásil Pavel Kysela, generální ředitel Adastra ČR. „Dodáváme všechny klíčové IT kompetence, ale často je nejtěžší najít způsob, jak nové digitální služby využít v adresné, efektivní i kreativní komunikaci směrem k jejich klientům,“ popsal dosavadní nedostatek.

Pro Adastru to není první nákup v poslední době, loni sáhla po vývojáři mobilních aplikací Anywhere Mobile Apps, firmu koupila celou a přejmenovala ji na Adastra.one.

Proboston má dál působit na trhu jako samostatný subjekt, zároveň se integruje do organizační struktury Adastry v rámci byznysových řešení. Podle Líbala z Probostonu je spojení logické: „Naše agentura se vždy zaměřovala na technologicky orientované klienty, kteří jsou totožní s cílovými skupinami Adastry, tedy na oblasti telekomunikací, pojišťovnictví a bankovnictví.“ Mezi hlavními klienty Probostonu jsou operátoři T-Mobile ČR, Slovak Telekom, pojišťovna D.A.S. či Equa bank, také Kofola. 

Vývoj nových produktů se neustále zrychluje a externí kreativní a marketingové agentury podle Filipa Líbala, generálního ředitele Probostonu, často tráví hodiny pochopením dané problematiky, poznáním klienta a testováním navrženého řešení bez podrobné znalosti reálného využití. To vše zpomaluje a prodražuje přechod k digitalizaci. Navíc s rizikem, že zaměstnanci ani zákazníci technologické změny nepřijmou.

Adastra za loňský rok uvádí obrat přes 3 miliardy Kč, v případě Probostonu to o rok dřív, za kdy uvádí zatím nejnovější data, bylo skoro 34 milionů, přičemž zisk překročil 7 milionů. Kupní cenu podílu ani jedna ze stran neuvedla.