České zastoupení mezinárodní sítě Dentsu Aegis Network, jehož součástí je od jara skupina digitálních agentur Adexpres, hodlá sestěhovat všechny své členské agentury do společného sídla v pražských Holešovicích. Mělo by se tak stát ještě letos, celý proces ale musí ještě schválit londýnská centrála sítě.
„Vzhledem k tomu, že jednotlivé společnosti Dentsu Aegis jsou alokované v různých místech Prahy, považuji za nutné a prioritní sestěhování celé skupiny pod jednu střechu. Jde o klíčový projekt letošního roku. Přípravné práce začaly bezprostředně po akvizici Adexpresu, Bistra, Bistra Social a Mobile Internetu. Stěhování nicméně podléhá definitivnímu schválení centrály v Londýně,“ přiblížil Médiáři s odkazem na centrálu nadnárodní sítě generální ředitel české pobočky Dentsu Aegis Petr Chajda. Přesnou adresu zatím sdělit nechtěl, právě kvůli schvalovacímu procesu.
Dentsu se přemístí do Holešovic z pražské Celetné ulice, skupina Adexpres, které šéfuje Jan Galgonek, zase z Kavčích hor. Počet zaměstnanců, kteří se sejdou v novém sídle, s největší pravděpodobností přesáhne dvě stovky. „Připravujeme to pro 200 osob a mám obavu, že to je málo už pro současný okamžik,“ podotýká k tomu Chajda. Z dvou set lidí zhruba 60 tvoří současní zaměstnanci mediální agentury Dentsu, dalších přibližně 140 představuje skupina Adexpres, do níž přešly z Dentsu i týmy agentur iProspect a Isobar.
Dentsu Aegis Network bude další nadnárodní komunikační skupinou, která v Holešovicích sídlí. Skupina Publicis má pro sebe budovu v Jankovcově 23, skupina Ogilvy obývá prostory bývalé holešovické sodovkárny a pivovaru, skupina Havas Worldwide si v Praze pro své účely zrekonstruovala někdejší restauraci Expo 58 v Letenských sadech.
Adexpres, který v současnosti integruje týmy jednotlivých členských agentur, navíc připravuje globální expanzi své členské agentury Mobile Internet.
Adexpres a iProspect: dvě značky, jeden tým
Skupinu Adexpres tvoří v současnosti digitální agentury Adexpres a iProspect, reklamní agentury Bistro a Isobar, agentura zaměřená na sociální sítě Bistro Social, nově vzniklá PR agentura Gong, založená letos v červnu, a vývojářská agentura Mobile Internet. Isobar a iProspect byly součástí Dentsu a do Adexpresu se integrovaly v rámci zmíněné letošní akvizice - Isobar přešel v Adexpresu pod Bistro Social, tým agentury iProspect se podle Galgonka propojil s týmem agentury Adexpres.
Obě značky zůstávají zachovány, ale agentury mají společné IČO a jejich klíčoví pracovníci Tomáš Búřil, Lenka Auerová, Petr Mareš, Petr Jahn a další pracují pro oba brandy. „Cílem je sjednotit kultury obou brandů a zajistit jednotnost kvality poskytovaného servisu,“ řekl Médiáři Galgonek, jemuž zůstává v celé skupině vedoucí role. Celkový počet zaměstnanců obou integrujících se agentur činí zhruba 70 lidí. Počet všech lidí ve skupině dosáhnul před nedávnem už zmíněných 140.
Mobile Internet už i v Austrálii a Indonésii
Nejdynamičtější rozvoj ze všech značek Adexpresu zažívá podle vedoucího manažera Galgonka agentura Mobile Internet, zaměřená na vývoj mobilních aplikací a technologií: „Chceme z ní vytvořit náš globální hub mobilního vývoje pro mezinárodní klienty. Za tím účelem ji nyní hodně personálně posilujeme, ze stávajících patnácti vývojářů se chceme do konce roku dostat zhruba na čtyřicet.“
„Už teď se rychle rozjíždí spolupráce s australskou pobočkou agentury Isobar. V této souvislosti chystáme v blízké době otevřít nový workingový projekt v Indonésii, kde nabídneme našim vývojářům možnost v průběhu roku fungovat,“ uvádí Galgonek. „Chceme svým lidem poskytnout ty nejlepší podmínky a tak tam otevíráme kancelář. Bude jen na našich programátorech, jestli budou tady v Praze nebo na sluníčku v jihovýchodní Asii, mnohem blíž australskému Isobaru.“ Skupina tak v podstatě reaguje na momentálně populární digitální nomádství.
Mezi nové klienty značky Mobile Internet patří pojišťovací skupina Axa nebo český e-shop Parfums.cz.
Mezinárodní expanzi Mobile Internetu by měl provázet i jeho rebranding a uvedení nového názvu. O tom, jak bude znít, se zatím v Adexpresu nerozhodlo.
Do Bistra přibyli noví lidé
Ani agentura Bistro Agency se během letošního léta neobešla bez dalších personálních akvizicí. Ty se týkají hned tří jejích pilířů: accountu, kreativního oddělení a developmentu.
Na pozici seniorní art directorky nastoupila do Bistro Agency designérka Anna Balounová z DDB Prague. V DDB měla na starost značku McDonald’s, v Bistru se má věnovat značkám Hudy a Škoda Auto, pro niž bude pracovat na interiérových a expozičních řešeních. Jako motion designérka posílila kreativní tým studentka filmové a televizní grafiky pražského UMPRUM Martina Chlebounová.
Novou account executive je Iva Nyklesová, která přichází z agentury GWC World. Zde fullservisově pracovala pro značku Samsonite, v Bistru se zaměří na klienty Mastercard, Sazka Bet a Hudy.
Hned tři kreativní kodéři nastupují do oddělení developmentu, a to Daniel Hoksza, Jan Chládek a David Myška. První dva se budou coby junioři věnovat bannerovým kampaním s důrazem na dynamické bannery, Myška bude pracovat na náročnějších zadáních v rámci frontendových řešení napříč celým klientským portfoliem.
Personální posílení skupiny je dalším argumentem pro stěhování, protože stávající prostory na pražských Kavčích horách už přestávají svou kapacitou stačit.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play
