Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Adison dělá globální kampaň onkogynekologů

Kampaň míří k tomu, aby si podporovatelky namalovaly rty na fialovo či fialovou oblékly.

Agentura Adison se nově podílí na správě sociálních sítí pro globálně zaměřenou kampaň World Gynecologic Oncology Day 2020 (Světový den onkogynekologických diagnóz 2020). Ten se bude připomínat 20. září po celém světě. Hlavním tématem letošní kampaně je prevence a osvěta, protože pro všechny onkogynekologické diagnózy je klíčová včasná diagnóza. A tedy především pravidelné návštěvy gynekologa.

Cílem World GO Day je šíření informací o onkogynekologických diagnózách a podpora pacientek. „V Česku se letos zaměřujeme na rakovinu děložního hrdla, které se dá jako jedinému nádorovému onemocnění předejít očkováním. Navíc se pro všechny české pacientky v rámci zdravotního pojištění nově otevřela možnost provedení HPV DNA testu ve 35 a 45 letech jako doplnění cytologického vyšetření,“ vysvětluje Petra Adámková z ONKO Unie a členka výkonného výboru mezinárodní sítě pacientských organizací pod patronací Evropské onkogynekologické společnosti (ESGO). Právě ESGO globálně World GO Day zaštiťuje. „Sociální sítě jsou jedním z našich klíčových kanálů. Adison jsme si vybrali, protože dokáže propojit komunikaci na sociálních sítích s klasickým PR vnímáním tématu. Věříme, že právě díky tomu máme šanci oslovit velké množství lidí po celém světě.“

Letošní ročník bude vzhledem k celosvětové pandemii specifický. Je pravděpodobné, že se v mnoha zemích nepodaří z bezpečnostních důvodů uspořádat sportovní aktivitu, která je s World GO Day primárně spojená. „Zaměřili jsme se proto na propagaci prostřednictvím sociálních sítí. Vyzýváme lidi po celém světě, aby šířili osvětu o onkogynekologických diagnózách a zároveň podpořili pacientky tím, že si 20. září namalují rty na fialovo, tedy barvou, která spojuje onkogynekologické diagnózy. Případně si na sebe oblékli něco fialového a sdíleli to s námi pod hashtagem #GoForPurple na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru,“ popisuje account manažerka Jitka Cilečková, která tyto tři sociální sítě v angličtině pro World GO Day spolu s týmem spravuje. Kampaň poběží až do října.