Aetna posiluje online kreativu a buduje oddělení pro umělou inteligenci

Brněnská agentura přijala několik dalších lidi, včetně nové vedoucí digitálního oddělení.

Jakub Žirovnický. Foto: Aetna

Jakub Žirovnický se v lednu 2023 stal CEO Aetny. V agentuře pracuje od roku 2013, od roku 2017 řídil digitální oddělení a od roku 2020 je jedním ze spolumajitelů firmy. Foto: Aetna

Brněnská strategicko-kreativní agentura Aetna, jejíž řízení začátkem loňska převzal Jakub Žirovnický, rozšiřuje tým. Posílila tak online kreativu, založila a dál rozvíjí oddělení pro umělou inteligenci a čím dál víc pracuje na zadáních, která propojují marketingovou komunikaci a HR.

V čele digitálního oddělení Žirovnického nahradila Linda Dufková, přišla z brněnského Centra bydlení a designu. Pozici creative (video) maker obsadil Patrick Neumann, který dřív působil v agentuře Media Age. Po třech letech v agentuře Business Factory přišel do Aetny David Kaválek. Na pozice accountů nastoupili Martin PleyerJan Láznický. Oba jsou úspěšnými absolventy stážového programu agentury.

Celkově tým agentury čítá 27 lidí. Majoritním vlastníkem Aetny je Pavel Doležal, ředitel Žirovnický je jedním ze čtyř menšinových podílníků. Firma funguje 32 let, je zisková a předloni vykázala obrat téměř 90 milionů Kč.

Nové tváře v agentuře

Linda Dufková

Linda Dufková předchozích pět let pracovala v brněnském Centru bydlení a designu a poslední dva roky vedla tamější marketingové oddělení, jež zastřešovalo projekty Centrum bydlení a designu – Kaštanová v Brně a Křižíkova v Praze, Keraservis, Luxfery Mania, Meeting Point Brno a Deho. Starala se také o marketingovou podporu developerského a investičního projektu Novira Estate. Specialistka na digitální marketing vystudovala Design informačních služeb na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, kde se zaměřovala na uživatelskou zkušenost a využití eye trackingu. Foto: Aetna

Patrick Neumann

Patrick Neumann se od střední školy věnuje módní fotografii, dlouhou dobu byl fotografem pražského Fashion Weeku. Postupem času se posunul k videu, tomu se věnuje naplno dodnes. V agentuře Media Age stál za fungováním divize pro foto a video. V Aetně dostává prostor víc se zaměřovat na tvorbu nápadů a celkových strategií. „Chci, aby naše reklamní tvorba byla vizuálně i obsahově srovnatelná s tou filmovou,“ prohlašuje. Foto: Aetna

David Kaválek

David Kaválek doplnil v Aetně tým pro idea making. Předtím se v agentuře Business Factory primárně staral o kreativní komunikaci klientů na sociálních sítích a podílel se na akvizici nových klientů. V poslední době mluvil za značky Aquapalace Praha, Krups, Boehringer Ingelheim, Sencor a Exim Tours. Foto: Aetna

Martin Pleyer

Martin Pleyer vystudoval podnikovou ekonomiku a management se specializací na marketing a přitom se věnoval hlavně customer experience a zákaznicky orientovanému přístupu. Foto: Aetna

Roste fokus na HR, zkouší se umělá inteligence

Šéf agentury Aetna Jakub Žirovnický v souvislosti s ekonomickou situací pozoruje posun v zadáních od klientů. „Minulý rok byl pro firmy velmi složitý, leckde se ustupovalo z marketingových cílů. Co ale roste, je množství komunikačních projektů orientovaných na HR. Sledujeme, že když někde dlouhodobě nestíhají budovat značku, dohání je to při náboru lidí, protože uchazeči neví, jaká firma je a co zosobňuje,“ popisuje trend, na němž se podle něj ani letos nic nezmění.

Konkrétně pro brněnskou fullservisovou agenturu bylo období 2023 rokem upgradů a také sbližování jednotlivých týmů, v zájmu hladší spolupráce. To má nově na starost traffic manažerka Zuzana Kouřilová Fialová.

Sjednocování částí agentury podle šéfa Aetny napomáhá také umělá inteligence. „Budování AI oddělení pro nás není jen přihlášení se k módní vlně,“ přesvědčuje Žirovnický. „Hlavně velké agentury narážejí na to, že zadání dominantně zpracovává jedna část firmy a to už nemusí dobře propadnout do jiné. My se v posledních měsících snažíme dělat všechno proto, aby na každém zadání ukázaly všechno, co umí, naše různé týmy – aby se nad kampaněmi přemýšlelo ještě komplexněji, za využití přístupu digital a mobile first. A aby tak zákazník získal opravdu celistvou službu a práci na brandu. Byť to třeba znamená, že některé zakázky nemůžeme přijmout.“

Rozvoj nově vybudovaného oddělení pro umělou inteligenci a o implementaci jeho výstupů do veškeré práce agentury dostal na starost zmíněný dosavadní stážista Jan Láznický, student Provozně-ekonomické fakulty Mendelovy univerzity. „Umělá inteligence nám v marketingu a kreativě nabízí neuvěřitelné možnosti a my je chceme ve prospěch našich klientů co nejvíc využívat. V běhu každodenních úkolů je ale těžké, aby trendy a novinky sledovali všichni naši zaměstnanci, proto jich máme několik speciálně vyčleněných,“ vysvětluje Jakub Žirovnický.

Vizuály generované umělou inteligencí Aetna už loni využila při práci pro brněnský Honeywell nebo otrokovický Continental Barum. Letos na nich mají stát kampaně pro technologický gigant Aricoma nebo brněnskou nákupní Galerii Vaňkovka.

Sdílejte