Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 43. týden 2015
- Havas Worldwide Prague, Ogilvy, Saatchi & Saatchi: Ve vašich službách / Ivan Trojan (43 %)
klient: T-Mobile - McShakespeare: Čezeta je zpět (34 %)
klient: Čezeta - Měkké dárky konečně dělají radost (30 %)
klient: Zoot.cz (vlastní tvorba) - Elite Solutions: 2000 pohádek týdně (30 %)
klient: O2 TV - Digital Brain: Vánoce geeků (19 %)
klient: CZC.cz
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Agent Trojan opět v akci (43 %)
Mobilní operátor T-Mobile spustil předvánoční kampaň na telefony vybavené pro LTE a na mobilní televizi. Hlavním protagonistou zůstává tajný agent v podání herce Ivana Trojana, jeho aktuální mise se odehrává v zasněženém horském masivu. Nové reklamní spoty režíroval Tomáš Bařina v produkci Boogie Films. Kampaň potrvá až do konce roku, poběží v televizi, v kinech, v outdooru, na zastávkách hromadné dopravy, na internetu včetně komunikace na Facebooku, zahrnuje také sponzoring a speciální vystavení v Praze.
Kreativní koncept a nadlinkové aktivity zajistila tradičně agentura Saatchi & Saatchi, o podlinku se starala Havas Worldwide Prague, online mají na starost agentury OgilvyOne a Proboston Creative a komunikaci v sociálních sítích Bubble. Mediální nákup zajišťuje agentura MediaCom Praha.
Přemýšlím, jestli partě v T-Mobile nedochází palivo ve skútru a možná trochu i dech.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
Kapra jako dárek k telefonu s LTE pořád nechápu, ale nový agentský spot mě baví. Postavy, detaily, hudba... všechno fajn. Dokonce ani ty hlášky nejsou tentokrát tak hrozně doslovné. Jako pokračování seriálu dobré.
Tomáš Mrkvička
Aby se našinec zasmál, musí se trochu polechtat. Ale za slimáky přidávám body. Eště rok nebo dva mi bude Téčko cpát Trojana, a nakonec si naňho snad zvyknu.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
Sláva, agent T-Mobilu je opět vtipný a Ivan Trojan si tuto roli zjevně užívá! Aspoň je na co koukat.
Martin Charvát (Konektor)
Prostě klasici. Podle mě už na to musejí mít někde v Holešovicích velkou linku, kam se na začátku hodí Trojan a na konci to vyjede seznam hlášek. Standardizací ke hvězdám.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Před lety bych T-Mobile odsoudil jako Kameňák české reklamy. Jenže jsem změnil názor. V záplavě neoriginálních a sériově kopírovaných kampaní drží T-Mobile lokální kvalitu. Líbí se mi, že to v cizině vůbec nechápou. Stejně jako Cimrmana.
Ondřej Souček (Luftbaloon)
Vzali mi Pavláska, vzali mi Trojana, co za ideál mi vezmou příště? Víru, že slovním hříčkám už odzvonilo? I když... moment!
Klára Palmer
Ivana miluju, ale od chvíle, kdy nedělám v telcu, mě vánoční reklamy operátorů vůbec nezajímaj. Proč by měly, že?
Alena Oswaldová
Už by to chtělo restart. Vyměnit agenta nebo agenturu.
Jarek Komárek
Příští tejden bude novej díl.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)
2. Čezeta hlásí návrat (34 %)
Výrobce Čezeta Motors představil první spot propagující legendární český skútr Čezeta. Spot, stejně jako celou novou kampaň Čezety, připravila agentura McShakespeare, režíroval ho Marek Partyš. Víc než minutová reklama vypráví mezigenerační rodinný příběh spojený se zmíněným skútrem, který se výrazně zapsal do české motoristické historie. Video je zatím určené pouze pro web Čezety a pro její kanál na YouTube, podle Ivy Macků z McShakespeare se ale jedná o tom, že by se uvedlo v kinech. Vlastní kampaň se bude opírat o PR, online a sociální sítě a bude zahrnovat contentové aktivity i media relations.
Skútr vyráběla od roku 1957 do roku 1964 Česká Zbrojovka Strakonice a v 60. letech minulého století se stal populární pod přezdívkou Prase. K obnovení jeho produkce pak došlo v roce 2013. Nově ale půjde o zakázkovou výrobu exkluzivních elektroskútrů šitých na míru konkrétnímu zákazníkovi.
Za mě vítěz ve zpracování. Problém mám bohužel s produktem: retro skútr Čezeta v ceně, kterou si nedovedu představit, že může být konkurenceschopná. Samozřejmě hodnoceno člověkem, který dával Facebooku rok… maximálně dva.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
Hezký příběhový spot bez příběhu. Ono u nás bohužel stačí, když se dobře natočí, jak někdo někam jede a nakonec tam dojede. A ten hlas? Není to náhodou pekař z Jihlavanky?
Tomáš Mrkvička
Aha. Tak jo teda. A kde byl ten příběh?! A cože jsem si měl jako zapamatovat? A proč ten jalovej hlas? To byl ten z Jägermeisteru?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
Mood video. Vzhledem k tomu, že se snaží apelovat na českou tradici, nechápu tu hudbu. Taky mi není jasná scénka s šípem. To po něm ten kluk vystřelil? Nebo je to taková pěkná metafora, že Čezeta je jako šíp?
Martin Charvát (Konektor)
Předně body za hudbu, to je jasný. Jinak - s produktem jako Čezeta nic nezkazíte, když to řeknete, jak to je. Ale přijde mi, že toho šlo říct i víc. Takhle je to dobrý. Ale není to legendární.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Další z banálních příběhů, z něhož mají stříkat emoce. Jenže výsledku nevěřím a story je spolu s přeslazenou hudbou cliché.
Ondřej Souček (Luftbaloon)
Tu nejlepší reklamu udělal Čezetě před pár lety úplně jinej gang... bohužel.
Klára Palmer
Solidně udělaný klišé.
Dora Pružincová
Když elektrické prase je docela vtipná věc, proč je ta reklama tak hrozivě patetická?
Jarek Komárek
Takové bezpohlavní, chtělo by to přišít koule a přidat trochu benzínu.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)
3. Zoot.cz propaguje „měkkouše“ (30 %)
Internetový obchod s oblečením Zoot.cz spustil na začátku listopadu vánoční kampaň, ve které hrají prim měkké dárky. Kampaň poběží v televizi, vznikl i speciální web www.stastneamekke.cz, kde budou i videa s youtubery nebo návod na zabalení měkkých dárků. Kreativu kampaně tvořil Radovan Andrej Grežo ve spolupráci s Barborou Pilnou ze Zootu. Televizní spoty natočil režisér Pavel Soukup ml. z produkce K-pictures.
Sdělení jasné. Zoot má strategii a ukazuje to, na čem zákazníkovi evidentně záleží. Takže u mě dobrý.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
Kampaň dobrá. Téma měkkých dárků je nosné, grafický styl zajímavý, benefity srozumitelné. Škoda jen, že ty spoty jsou velmi nevtipné a nevánoční.
Tomáš Mrkvička
Šmarjápano, vždyť Zoot je docela inteligentní projekt. Tak proč tohle?!
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
Slušná produktovka s dobrou základní myšlenkou. Hlavní hrdina by nemusel mluvit tím přeskakujícím hlasem.
Martin Charvát (Konektor)
Pardon, ale vtip skončil ve stádiu trapného pokusu. Doteď se mi komunikace Zootu líbila, tohle je pro mě zklamání.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Jednoduchý vtípky s měkkými věcmi. Ani nežádám, aby fórky byly dovedené do extrému. Je to milé. Akorát bych se zamyslel nad grafickým zpracováním, které je hodně nevýrazné.
Ondřej Souček (Luftbaloon)
Měkké dárky dělající radost mi opravdu udělaly radost, než jsem si pustila ta videa. Škoda, že nejsou na podporu Zoot Dobro, tam by to fungovalo dokonale.
Klára Palmer
Těšim se na měkký Vánoce i na všechny akce Zootu - ten měkkejší koncept je totiž boží! Nicméně při hodnocení exekuce musím přitvrdit - neni to vtipný, sorry.
Alena Oswaldová
Počkat, ta 360° kampaň jsou teda ty dvě dvacítky a podstránka na webu Zootu?
Dora Pružincová
Jediná kampaň, u které se dá aspoň hádat dobrý poměr výkon/cena.
Jarek Komárek
„Měkké dárky konečně udělají radost“ je dobrý nápad, s tím by se dalo dělat věcí! Tak třeba za rok ahoj.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)
4. O2 TV s Bártou nabízejí pohádky (30 %)
Mobilní operátor O2 spouští kampaň ke své vánoční nabídce, kterou poprvé představil na začátku listopadu. Kampaň se objeví v tisku, onlinu, outdooru, v prodejnách a v televizi, která reklamní spoty odvysílá poprvé v sobotu 7. listopadu. Komunikace je rozdělena na dvě části - první z nich je zaměřena na podporu nabídky 4G LTE telefonů s vánočním bonusem. S touto tematikou se v televizi objeví čtyři patnáctivteřinové spoty s telefony značky Samsung a Lenovo. Sponzorské vzkazy a třicetivteřinový spot s vánoční tematikou budou propagovat O2 TV coby vánoční dárek.
Kreativní koncept již tradičně připravil interní kreativní tým O2. Režie spotů se ujal Matěj Šamal, kamery Tomáš Juríček, o produkci se postarala Armada Films. Hudbu k vánočnímu spotu složil exkluzivně pro O2 Dan Bárta. Na online části kampaně spolupracoval interní tým s agenturou Elite Solutions.
Inspirace u John Lewis se nezapře, ale vypadá to dobře a myslím, že zafunguje.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
Nadělte si televizi k vánocům. Jednoduché, docela nápadité. Nic dechberoucího, ale proč ne. Snad jen kdyby těm tučňákům bylo lépe rozumět.
Tomáš Mrkvička
To by se mohlo líbit dětem. Ale ty obvykle tyhle věci neplatí.
Martin Charvát (Konektor)
Až cocacolově hřejivý vánoční spot, na který si ale na konci brejku podle mě málokdo vzpomene. Mně se udržel jen Kowalski.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Tohle je klasická jehovistická reklama. Všichni jsou tak milí. I dráček soptí srdíčka! V reakci na příval takhle falešných emocí půlka lidí nesnáší Vánoce.
Ondřej Souček (Luftbaloon)
Jedna vlaštovka jaro nedělá. Stromeček a dárky zase nedělají vánoční kampaň. Ale jinak řemeslně velmi dobře odvedená práce.
Klára Palmer
Ani s multidimenzí.
Alena Oswaldová
Ta hudba na začátku zní trošku jako ta hudba z novejch spotů ČSOB. Který taky vůbec nevim, o čem jsou. Hele, to je ten kluk z Ulice!
Dora Pružincová
Asi od toho moc nečekali, ale Dan Bárta musel být nakonec velké zklamání i pro interní agenturu.
Jarek Komárek
Takhle nějak vypadá brief, ne? K vánocům nechť si lidé dají televizi - děti ať dostanou pohádky, chlapi ligu mistrů, ženy filmy na HBO. A teď buď vymyslíte něco originálního, nebo natočíte nový díl reklamy na Merci. Na tohle skutečně O2 externí reklamní agenturu nepotřebuje. Na to stačí kameraman.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)
5. CZC.cz má Vánoce pro geeky (59 %)
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz odstartoval kampaň nazvanou Vánoce geeků. V jejím rámci každý den do 23. prosince proplatí nákup jednomu člověku, který nejpřesněji odhadne, za kolik korun zákazníci v daný den nakoupí. Do hlavní role kampaně byli opět obsazeni zaměstnanci firmy.Ti tentokrát ukazují, jak geekové z CZC.cz přistupují k některým vánočním zvykům a tradicím, jako je příprava kapra, lití olova nebo zdobení vánočního stromečku.
Kampaň poběží v televizních stanicích Prima Group a v České televizi, v celoplošných rozhlasových stanicích Impuls a Evropa 2 a v řadě dalších rádií. Další podpora kampaně bude probíhat v online prostředí, kde CZC.cz využije zejména full-brandové a prémiové bannerové plochy a sociální sítě a také vlastní kanál na YouTube. Propagačním kanálem bude také pobočková síť CZC.cz, v níž budou instalovány plakáty a přehrávány reklamní spoty. Firma dále spustila webovou stránku Vánoce.czc.cz, kde se lze dočíst o dalších doplňkových službách.
Kreativa kampaně je společným dílem marketingového týmu CZC.cz a agentury Digital Brain, která s CZC.cz spolupracuje již na druhé vánoční kampani. Navazuje tak na dlouhodobou komunikaci značky, která od minulých Vánoc staví na vlastních zaměstnancích. Režii reklamních i sponzoringových spotů měl stejně jako v případě podzimní kampaně Jakub Hussar se svým týmem Trinity Pictures.
Zdá se, že mít dobrý nápad bohužel nestačí. Myšlenka tam určitě je. Zpracování bohužel velmi geekovské. Navíc se nemůžu zbavit otázky, kde mám nakupovat, pokud geek nejsem.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
Vtipné scénky z firemní besídky se tentokrát povedly lépe. Některé kousky jsou pořád slabší (čtyři oříšky, dva v jednom), ale zbytek je docela vtipný. Produktově to funguje a soutěž je tentokrát srozumitelná. Vlastně se mi to docela líbí.
Tomáš Mrkvička
Zvláštní uznání jinak totálně zdrceného porotce za heslo Více oříšků = více zábavy. Ze zbytku kampaně to vybočuje tak o sedmnáct levelů. To ostatní hodnotit nejde. Fakt, neni co.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)
Další várka vlastních zaměstnanců. Stále ještě se nenaučili hrát.
Martin Charvát (Konektor)
Kamenujte mě, ale jsou to neherci a není to úplně blbý. Za mě palec nahoru.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Vánoce geeků by mohl být naprosto skvělý koncept. Skončilo to ale hromadnou nepřehlednou trapárnou.
Ondřej Souček (Luftbaloon)
Reklamy, u nichž se cítím jako bych sledovala porno s vlastní matkou, mi obecně nedělají dobře. U tohohle to je možná ještě, jakoby si k nám přisedla ještě babička.
Klára Palmer
Trend přesunu k inhouse produkci mě občas děsí.
Alena Oswaldová
Je mi za ně za všechny strašně trapně. Kromě copywritera Tomáše, kterej jim koncept školní besídka, kterou bohužel uvidí celej národ zřejmě vymyslel. Jedinej spot, na kterej se dá koukat, je ten, kde se vůbec nemluví.
Dora Pružincová
Na mě z reklam s vlastními zaměstnanci vždycky dýchá sdělení děláme něco, co neumíme. Tady to přímo sálá.
Jarek Komárek
Špatní herci špatně deklamují špatně napsané texty špatných reklam. Na téhle sérii nejvíce oceňuji fakt, že si to ten copywriter a správce Facebooku ve svém fanfarónství podepsali vlastním jménem.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu
