Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Agentura Comunica vyhrála tendr na propagaci národní značky kvality potravin Klasa

  • ČTK
  • 10. 09. 2012 17:31

Vítězem tendru na propagaci národní značky kvality potravin Klasa v letošním a příštím roce se stala společnost Comunica. Řekl to dnes na dotaz ČTK mluvčí Státního zemědělského intervenčního fondu (SZIF) Petr Hlavatý. Výši nejvýhodnější nabídky neuvedl, nyní totiž běží zákonná patnáctidenní lhůta, během které mohou ostatní firmy podat proti rozhodnutí námitku.

Výběrové řízení se táhne řadu měsíců. Předpokládaná hodnota zakázky byla 310 milionů Kč.

SZIF loni zrušil původní výběrové řízení kvůli námitkám jednoho z uchazečů a nový tendr vypsal letos v únoru. Prodlevy v letošním tendru fondu zdůvodnil tím, že si musel od uchazečů vyžádat doplňující vysvětlení, když posuzoval, zda splnili všechny zákonné a fondem stanovené požadavky.

Podle dřívějšího vyjádření fondu se o zakázku ucházelo pět firem. Vítěz tendru měl pro stát vést marketingovou, mediální a PR kampaň ve druhém pololetí letošního roku a po celý příští rok. Fond zakázku na roky 2012 a 2013 poprvé vyhlásil loni v říjnu, výběrové řízení zrušil krátce nato.

Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Ročně jde na její podporu 160 až 170 milionů Kč.

Známku Klasa mělo začátkem února na obalech více než 1350 potravinářských výrobků od 231 výrobců, nejvíce maso a mléčné výrobky. Označení získá zhruba 100 výrobků ročně, ale některé zase ubývají a někteří výrobci ho nechtějí prodlužovat. Loni ministerstvo zemědělství Klasu podpořilo 168 miliony korun. Komunikační kampaň tehdy vedla společnost McCann Erickson.