Nedávný zvrat ohledně vedení Asociace komunikačních agentur (AKA), profesního spolku tuzemských marketingových firem, má následky. Kreativní agentura DDB, která je jedním z několika desítek členů AKA, se rozhodla členství v asociaci ukončit. Čerstvé rozhodnutí přichází poté, co odchod z AKA ohlásily dvě ze tří agentur skupiny Ogilvy. To vše následuje po červencové valné hromadě, kdy byl po pár měsících odvolán prezident Marek Slezák a na jeho místo se vrátil Jan Binar z agentury McCann ze skupiny IPG. Ten svůj návrat prezentoval jako krok proti rozpínavosti reprezentantů konkurenční agenturní skupiny WPP.
Červencový zvrat v AKA: Slezák byl odvolán, prezidentem se stal znovu Binar
„Se znepokojením sledujeme vývoj situace v AKA v posledních měsících. Obáváme se, že se z této, podle nás potřebné asociace stává platforma pro politické a zájmové boje jednotlivých frakcí a jednotlivců. Proto jsme se po důkladném uvážení rozhodli naše členství v AKA pozastavit. Nechceme se nadále těchto půtek účastnit a nemáme zájem přidávat se k jakékoli frakcí či jednotlivci v těchto bojích,“ prohlásil šéf DDB Darko Silajdžić.
„Při úctě ke všem zúčastněným, rádi bychom tímto krokem otevřené deklarovali naší neutralitu. Věříme, že v době pandemie, kdy nás průmysl zaživa jedno z nejtěžších období v historii, potřebujeme postupovat jednotně, jasně a konzistentně. Bohužel, tak na nás současná AKA nepůsobí,“ pokračuje šéf DDB.
„Dění v AKA budeme nadále sledovat a v okamžiku, kdy opět nabydeme dojmu, že AKA je přínosem nejen naší agentuře, ale především celému odvětví, velmi rádi své členství obnovíme,“ doplnil Silajdžić. Asociaci popřál „hodně síly a úspěchu v jejím ozdravném procesu“.