Agentura Grunex koupila herní portál Spite.cz

Firma s poloviční účastí Křetínského pokračuje akvizicí v konsolidaci trhu herních webů.

Agentura Grunex, specializující se na herní média, marketingové a esportové služby, po čase opět rozšiřuje portfolio svých herních webů. Nově se stává majitelem portálu Spite.cz, zaměřeného na počítačové a konzolové hraní. Cílem akvizice je zefektivnit klientské marketingové a PR kampaně. Cena transakce uzavřené v březnu nebyla zveřejněna.

Do Grunexu před čtyřmi lety vstoupil mediální konglomerát Czech Media Invest Daniela KřetínskéhoPatrika Tkáče a Romana Korbačky. Prostřednictvím společnosti EC Investments tak ve firmě Boosters, která Grunex provozuje, drží 50% podíl, druhou polovinu vlastní šéf agentury Martin Liberský. Ještě předtím v roce 2019 Grunex koupil weby Hrej.czDota2.cz, po vstupu EC Investments převzal v roce 2020 web PCtuning.czv loňském roce portál Zing.cz.

Grunex počítá, že zachová stávající osazenstvo redakce v čele s šéfredaktorem Jakubem Hergesellem, který v této pozici bude pokračovat i pod novým majitelem. „Svým zaměřením a bonitní cílovou skupinou skvěle zapadá do našeho současného portfolia médií,“ říká k akvizici nového webu Liberský. „Vidíme zde značný potenciál, který má velkou šanci podpořit jak náš současný mediální růst, tak i naší pozici tuzemské jedničky v oblasti herních médií a veškerých gamingových a esportových aktivit s nimi spojených.“

Trojice největších herních webů agentury Hrej.cz, PCTuning.cz a Zing.cz měla za letošní první kvartál podle Google Analytics souhrnně 1,4 milionu uživatelů. Facebookové stránky agentury mají v součtu přes 700.000 fanoušků.

Hned po podpisu smlouvy Spite.cz jako první krok získal nový redakční systém a modernější vzhled. Podobnou rekonstrukcí prošel nedávno i web TryHard.cz. i další portály agentury. „Máme zkušenost, že podobná investice do inovací se rychle vrátí jak v nárůstu počtu čtenářů, tak i efektivitě při tvorbě obsahu a spokojenosti našich klientů,“ komentuje rozvoj Spite.cz Liberský.