Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Agentura Médea získala od České pošty zakázku za 13 milionů Kč

  • ČTK
  • 01. 05. 2012 01:00

Mediální agentura Médea vlivného podnikatele Jaromíra Soukupa letos dostala od České pošty zakázku v hodnotě 13 milionů Kč. Zakázka, kterou Česká pošta společnosti Médea zadala na základě rámcové smlouvy uzavřené v loňském roce, se týká marketingové kampaně. Vyplývá to z oznámení zveřejněném v databázi veřejných zakázek.

Tříletá rámcová smlouva mezi Českou poštou a mediální agenturou Médea byla podepsána loni v červenci a platí do července roku 2014. Její hodnota byla vyčíslena na 60 milionů Kč.

Mluvčí České pošty Marta Selicharová v pondělí ČTK sdělila, že rámcová smlouva se týká především poradenství při strategickém mediálním plánování a v oblasti marketingové komunikace, nákupu médií, zpracování závěrečných vyhodnocení či mediálního monitoringu.

Agentura Médea se státními podniky spolupracuje často. Mezi její klienty patřily kromě České pošty také například Lesy ČR, ČEZ a České dráhy. Vedle toho pomáhala s předvolebními kampaněmi Věcem veřejným a ČSSD.

Premiér Petr Nečas se loni na podzim rozhodl razantně ovlivnit způsob, jakým úřady a státní firmy inzerují. V letoším roce by podle něj měly přestat spolupracovat s mediálními agenturami, které jim plánují kampaně a nakupují pro ně reklamní prostor.

„Využívání mediálních agentur v době úspor se ukazuje jako zbytečný luxus. Státní firmy a úřady mají mít schopné zaměstnance, kteří dokážou vyjednávat se zástupci médií přímo, bez prostředníků,“ uvedl loni v listopadu Nečas.

Selicharová uvedla, že České poště nepřísluší komentovat vyjádření premiéra. Soukup s premiérovým plánem nesouhlasí a soudí, že naopak by bylo efektivní, pokud by stát centralizoval nákup do jednoho místa, a odstranil tak roztříštěnost státních zadavatelů a tvrdě vysoutěžil nákupní podmínky jednotlivých médií. Nečas ale tyto argumenty neuznává. Prostředníci jsou prý v médiích stejně jako při nákupu armádní výbavy zbytní.

Na žebříčku 40 nejvlivnějších osobností českých médií, který letos v lednu zveřejnil magazínu Forbes, připadlo Soukupovi desáté místo.