Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Agenturní skupiny Magnas a Hot Topic zfúzují

Cílem spojených agentur je dosáhnout do tří let obratu 250 až 500 milionů Kč.

Agenturní skupiny Magnas a Hot Topic zahájily jednání o spojení. Vzniknout má zastřešující firma s pracovním názvem Thrive, v níž budou mít obě skupiny rovnou polovinu, a společný tým o 25 kmenových zaměstnancích, v němž 15 lidí má být z Magnas a 10 z Hot Topic. Skupiny, které existují relativně čerstvě, se spojují v době probíhajícího útlumu na trhu reklamy. Fúzi plánují dokončit do konce léta a na prvních společných klientech už spolupracují.

Každá ze skupin je složená z několika firem, které jsou specializované na vybrané služby komunikačního poradenství. Hot Topic majoritně ovládá kreativní agenturu AdHackers, mediální poradenskou a strategickou agenturu Mediatrix a kreativní producentskou společnost Fame Factory, Magnas má své aktivity rozdělené do vertikál Magnas Media, Magnas Performance, Magnas Creative a Magnas Technology.

„Myšlenka fúze našich dvou skupin se zrodila už loni a na zásadních bodech jsme se shodli ještě dřív, než jsme začali o všem detailně jednat. Lidsky si sedíme a naše služby, dovednosti i klientská portfolia se vzájemně doplňují. Spojením posílíme škálu služeb, kterou umíme klientům nabídnout,“ říká Jan Řehák, majoritní vlastník skupiny Hot Topic.

Jan Řehák a Petr Jelínek

Jan Řehák a Petr Jelínek

„Je doba příhodná pro spojování subjektů na trhu. Vytvoříme silného a sebevědomého hráče, který se může ucházet o jakékoliv klienty, a to jak v kreativě, tak v mediálním plánování a nákupu klasických i nových médií,“ doplňuje Robert Renč, společník skupiny Magnas.

Za agenturní skupinou Magnas stojí Martin Šafra (vlevo) a Robert Renč

Za agenturní skupinou Magnas stojí Martin Šafra (vlevo) a Robert Renč

Magnas nyní patří napůl Renčovi a Martinu Šafrovi, nově mají mít Renč a Šafra po 40 % a zbylých 20 % má přejít na Petra Jelínka. Hot Topic patří ze 60 % Řehákovi, po 20 % mají Miloš Čihák a Pavel Kejla. Řehák a Renč se mají rovným dílem podílet na provozním řízení skupiny, přičemž zásadní rozhodnutí budou podléhat všem společníkům, mezi nimiž jsou zmínění Šafra (zároveň odpovědný za digitální aktivity skupiny), Jelínek (obchod a accountský servis klientům), Čihák (finance) a Kejla (právní oblast). Firmy zároveň během léta sestěhují své lidi do kanceláří ve vile v Praze 4, kam se už v lednu přestěhoval Magnas.

Magnas udává za rok 2019 konsolidovaný obrat 150 milionů Kč, Hot Topic se bude pohybovat kolem 60 milionů Kč. Cílem je postavit skupinu s obratem 250 až 500 milionů Kč do tří let.

Skupina Magnas je na trhu od roku 2012, její divize Performace je aktivní od roku 2015, divize Creative od roku 2017. Mezi klienty patří Equa Bank, CzechTourism, Flixbus, Dáme jídlo, Uniqa, Acema Credit Czech, Central Group, Auto Esa či Dotykačka. Skupina Hot Topic funguje od roku 2015, kdy vznikly firmy AdHackers a Mediatrix. Mezi klienty AdHackers (kreativa) patří Bohemia Sekt, Komerční banka nebo Česká pirátská strana, mezi klienty Mediatrix (média) patří Premium Outlet Prague, Air Bank či Galerie Harfa.