Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Agentury CEE Digital Alliance shrnují dění v krizi

Sdružení agentur ve střední a východní Evropě CEE Digital Alliance se i v době krize poměrně dařilo. „Všechny subjekty sbírají nové klienty, slaví úspěchy v tendrech a získávají důležité certifikáty a cenná ocenění. V neposlední řadě se osvědčují vzájemné výměny zkušeností napříč agenturami z celé Evropy,“ oznámil spolek, který sdružuje patnáctku agentur celkem v 11 zemích. Českými členy aliance jsou Effectix.com a Fragile.

Effectix si domluvil online internship se slovinskou agenturou Kokos Agency a slovenskou Basta Digital. Po dobu tří dnů se několik vybraných profesionálů prostřednictvím online callů bavilo o svých zkušenostech se svými kolegy z blízkých zemí. Pražské agentuře se také podařilo získat novou expertku na SEO a další na sociální sítě. Account oddělení hlásí nového projektového manažera a do sales teamu přibylo hned pět nováčků.

Slovinský Kokos má nové webové stránky a kromě zmíněných online callů s Effectixem se v současné krizi zaměřuje na nové klienty a udržení vztahu s těmi stávajícími – to vše v kontextu současné krize. Kokos Agency dokonce pro své klienty poskytuje poradenství zdarma. I Dinetix, druhý slovinský člen aliance, spustil nový web. Většina pracovníků online marketingové agentury ze Žalce u Celje sice pracuje formou home office, ale ani to jim nebrání k účastem na důležitých konferencích, jako jsou Ads Camp, InOrbit či Search Marketing Expo.

Přední polská agentura Bluerank uvádí, že zvládá koronakrizi bez problémů, a také pomáhá svému okolí: zahájila CSR akci #Helplocabusiness a darovala firmám v domovské Lodži přes 100.000 zlotých (v přepočtu skoro 600.000 Kč). Rovněž uspořádala několik webinářů pro firmy, které zažívají nelehké časy. Jejich tématem je převedení podnikání do internetového prostředí.

Webináře pořádá i Netpeak Group. Oproti Blueranku je ale kolegové z ukrajinské Oděsy pojali trochu jinak a každý díl věnují jednomu online marketingovému kanálu jako třeba PPC nebo SEO. Každý díl Netpeak Calls, jak se webinář jmenuje, sledovalo v průměru více než 3.000 zájemců.