Komunikační agentury, které se podílejí na kampani na podporu očkování proti covidu, chystají první spot. Bude zveřejněn před Vánocemi, nebo v období vánočních svátků, kdy má do Česka dorazit první vakcína. Dohodly se na tom o víkendu s úřadem vlády a ministerstvem zdravotnictví. ČTK to dnes řekl Marek Hlavica z Asociace komunikačních agentur (AKA), která se na kampani začala podílet.
Ministerstvo zdravotnictví v pátek rozhodlo, že zruší zakázku na kampaň o koronaviru za zhruba 38 milionů Kč, kterou vypsalo pár dní předtím a která měla odstartovat v lednu. Místo toho začalo spolupracovat s úřadem vlády a zástupci komunikačních agentur a dalších profesionálů působících v public relations. Vypsaná zakázka přitom téma očkování vůbec neobsahovala, teď na něm naopak komunikace má stát.
Mluvčí ministerstva zdravotnictví Barbora Peterová dnes ČTK řekla, že se úřad rozhodl ke změně strategie: „Vzhledem k tomu, že agentury se nabídly, že už mají něco hotového, tak jsme se rozhodli udělat změnu strategie tímto směrem, že využijeme to, co nabízejí, a vstoupíme s nimi v kontakt.“
První výsledek této spolupráce by měl podle Hlavici reagovat na dodání první vakcíny do Česka, které se čeká 26. či 27. prosince. Komunikační agentury o víkendu předložily zástupcům státu tři návrhy na první spot a jeden z nich byl vybrán k dopracování.
Kampaň vzejde z lednového hackathonu
Kromě toho se účastníci víkendového jednání podle Hlavici dohodli na tom, že na začátku ledna se uskuteční hackathon, během kterého všechny zapojené firmy zdarma vytvoří komunikační strategii a kreativní koncepty kampaně na podporu očkování proti covidu. „Vzniknou strategické dokumenty, které řeknou, co by se mělo udělat a jak by to mělo vypadat. Představíme je úřadu vlády jako řešení, které pokládáme za správné ve chvíli, kdy je potřeba přesvědčit určitou část veřejnosti, že očkování je cestou ze šlamastiky, do které jsme se dostali,“ řekl Hlavica.
Následovat by mělo vytvoření kampaně, tedy natočení spotů, vytvoření grafických návrhů a podobně, a nákup reklamy v médiích. Hlavica odhaduje, že náklady se budou pohybovat mezi 50 a 100 miliony Kč. Podle něj zástupci vlády o víkendu uvedli, že peníze, které stát na kampaň poskytne, budou dostatečné. Resort koncem minulého týdne uvedl, že 38 milionů, které původně měly jít na tvorbu kampaně, využijí výhradně na nákup mediální prostoru. Ministerstvo zdravotnictví mělo od vlády na kampaň přislíbeno 50 milionů.
Za nedostatečnou komunikaci kolem epidemie nového typu koronaviru, a zejména tématu očkování, ministerstvo kritizovala opozice i odborníci. Agentury samy začaly nabízet své návrhy zdarma. Ministerstvo zdravotnictví dosud komunikovalo o epidemii zejména na svých sociálních sítích, dezinformace začalo vyvracet na webu nebo na pravidelných tiskových konferencích. Minulý týden publikovalo inzerát, který za svůj obsah i vzhled sklidil kritiku opozice, odborníků na marketing i premiéra Andreje Babiše (ANO), který ho označil za katastrofu.

Kritizovaný inzerát ministerstva zdravotnictví v denním tisku

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
