Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Babišův Agrofert převzal Mafru, Werleho v čele nahradil Štěpán Košík

Johannes Werle

Mafru dosud vedl Johannes Werle

Koncern Agrofert dokončil veškeré nezbytné právní úkony a přebírá k dnešnímu dni do svého vlastnictví mediální skupinu Mafra, oznámil to dnes po poledni. Smlouvu o koupi s německou společností Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft podepsal 26. června, antimonopolní úřad transakci schválil 26. srpna.

K dnešnímu dni abdikoval dosavadní předseda představenstva společnosti Mafra Johannes Werle. Na jeho místo jmenoval nový akcionář Štěpána Košíka. Ten doposud v koncernu Agrofert řídí společnost AGF Media, která vydává regionální týdeníky 5plus2.

Dosavadní šéf představenstva Werle, který funkci zastával od května 2012, se vrací do mateřské firmy. „Já osobně převezmu nové úkoly u naší dosavadní mateřské společnosti Rheinische Post Mediengruppe,“ napsal dnes ve zprávě zaměstnancům.

Agrofert dále doplnil na neobsazené pozice šestičlenného představenstva Mafry ještě další dva zástupce – finančního ředitele společnosti AGF Media Michala Berku a právníka Václava Knotka. V představenstvu společnosti nadále zůstávají původní členové Dalibor Balšínek, Roman Latuske a Petr Marek.

„V tuto chvíli se především chceme seznámit s činností a chodem celé mediální skupiny, porozumět jí a hledat synergie s dosavadními aktivitami Agrofertu v mediální oblasti,“ prohlásil nový předseda představenstva Košík. „Skupinu Mafra vnímáme jako finanční investici a naším cílem je zhodnocení této investice. Jeden z prvních úkolů, který nás čeká, je příprava rozpočtu na příští rok,“ dodal.

K obměně dojde také v dozorčí radě společnosti Mafra. Do tříčlenné rady posílá nový akcionář dva své zástupce – vedoucího auditora Karla Vabrouška a šéfa controllingu Jana Otčenáška. V dozorčí radě zůstává její původní člen, zástupce zaměstnanců Jaroslav Kábele. Předseda představenstva, generální ředitel a majitel Agrofertu Babiš nemá v Mafře zastávat žádnou pozici ani v orgánech společnosti, ani v řídících funkcích.

Součástí převzetí vydavatelského domu je přijetí etického kodexu, který vznikl ve spolupráci s šéfredaktory a za přispění publicisty Karla Hvížďaly. Babiš se rozhodl kodex vydat již koncem června, kdy se na spolupráci s Hvížďalou dohodl.

Vydavatelský kodex médií provozovaných společností MAFRA a.s.

Představenstvo obchodní společnosti AGROFERT, a.s., se sídlem Pyšelská 2327/2, Praha 4, PSČ 149 00, IČO: 261 85 610, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, číslo vložky 6626 (dále jen „jediný akcionář“),

schvaluje

jako jediný akcionář při výkonu působnosti valné hromady obchodní společnosti MAFRA, a.s., se sídlem Praha 5, Karla Engliše 519/11, PSČ 150 00, IČO: 453 13 351, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, číslo vložky 1328 (dále jen „Společnost“), ve smyslu § 190 odst. 1 zákona č.513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, tento:

Vydavatelský kodex médií provozovaných Společností (dále jen „kodex“)

Preambule

Společnost nestraní žádným politickým stranám, hnutím a jiným politickým uskupením a tím pomáhá čtenářům, aby si mohli učinit svůj vlastní názor. Straní pouze hodnotám, na kterých stojí euroatlantická civilizace: lidským právům, parlamentní demokracii, tržnímu hospodářství a nezávislé justici. Jediný akcionář je ovládán Ing. Andrejem Babišem (dále jen „vlastník“).

Společnost a média jí vydávaná ve svém obsahu respektují a důsledně dodržují platné zákony České republiky.

Politické zájmy vlastníka či jiných politických skupin ani mimomediální obchodní aktivity jediného akcionáře nejsou v redakční části médií vydávaných Společností nijak zohledněny. O všech aktivitách vlastníka a jím přímo či nepřímo ovládaných firem, spolků, sdružení a dalších takových subjektů informují redakce stejně a vyváženě, jako o všech ostatních osobách, které s vlastníkem spojeny nejsou.

Vlastník

Svým chováním a postoji brání média před nežádoucím vlivem politických a hospodářských subjektů. Zajišťuje tak svým médiím pozici redakční nezávislosti.

Zavazuje se usilovat o to, aby se pozice a prestiž jím vlastněných médií dále rozvíjela.

V rámci jednotlivých médií se prezentuje jen v inzertním prostoru nebo tzv. sděleními vydavatele, která tak budou výslovně označena. Může vystupovat též jako autor názorového textu, označeného – jako ve všech ostatních případech – jménem autora.

Šéfredaktoři

Šéfredaktoři jednotlivých titulů nesou plnou a bezvýhradnou odpovědnost za redakční obsah médií i doprovodné obrazové či grafické materiály. Tvorba redakčního výstupu je plně v jejich kompetenci a nebude ovlivňována třetími osobami. Ve věcech souvisejících s redakčním obsahem médií je partnerem šéfredaktora pro řešení všech otázek či připomínek vlastníka pouze představenstvo. Šéfredaktor nese též plnou a bezvýhradnou odpovědnost za obsazení redakce.

Společnost nepřijímá ani nepropouští žádného redaktora bez předchozí porady s příslušným šéfredaktorem, ledaže by se jednalo o propuštění zaměstnance z důvodu porušení jeho povinností. Pro zamezení pochybností se stanoví, že jediný akcionář respektuje interní předpisy platné ke dni jeho vstupu do Společnosti a nic na postupu přijímání ani propouštění redaktorů nemění. Práce redaktorů podléhá zásadám etických kodexů jednotlivých titulů, které jsou součástí pracovních smluv.

O politických i obchodních aktivitách vlastníka informují tituly Společnosti v přiměřeném zpravodajském rozsahu. V tiráži všech titulů bude uvedeno, že “vydavatelství MAFRA, a.s. je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem”. Tuto skutečnost uvádějí redakce také v článcích, kde to uznají za vhodné a potřebné pro informovanost čtenářů.

Řešení sporů

V případě neshod se spory o dodržení tohoto kodexu řeší v rámci představenstva Společnosti vždy s příslušným šéfredaktorem daného titulu, který má právo se takového zasedání představenstva po celou dobu účastnit a požádat o zapsání svého stanoviska do zápisu ze zasedání představenstva.

Tento kodex upravuje výhradně redakční část Společnosti a postavení osob, které přímo tvoří redakční obsah médií vydávaných Společností.