Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Aircasting vyřídí výběr herců do filmů a reklam přes aplikaci

Aircasting v budoucnu nahradí funkci castingové agentury. Přes aplikaci snadno propojí herce s produkcí

Aircasting hodlá v budoucnu nahradí funkci castingové agentury

Nová platforma Aircasting umožňuje filmařům, reklamním agenturám a fotografům najít tváře pro jejich projekty, aniž by se s nimi museli naživo potkat. Za webovou i mobilní aplikací stojí reklamní režisér Adam Vopička s Ondřejem Planým a Slavomírem Benkem. „Herci musí absolvovat řadu castingů za rok. Chceme jim ulehčit, aby nečekali nesmyslně dlouho na konkurzech, nevyplňovali dokola spousty papírů, zbytečně necestovali a nestresovali se v ne vždy přátelském prostředí,“ vysvětluje Vopička. O předvýběr vhodných herců se stará aplikace, která vyfiltruje uživatele podle zadaných požadavků produkce. Ti se mohou do Aircasting zaregistrovat zdarma, agenturní poplatek se pak odečítá z vyplacených honorářů.

Produkce bude moct vyhledávat herce podle různých filtrů, klíčových slov, nebo také podle fotografie, kdy aplikace dohledá podobné obličeje. Aircasting chce především zjednodušit a zrychlit komunikaci mezi produkcí a herci, proto má kolem platformy časem vzniknout i specifická oborová komunita s rychlejším sdílením informací a většími možnostmi pro výběr role. „Vše probíhá online – produkce vytvoří casting, záhy na to obdrží předvybraní uživatelé notifikaci s nabídkou a zadáním. Oslovení natočí video dle instrukcí a počkají na výsledek,“ popisuje průběh Planý, který je zodpovědný za technické řešení. Aplikaci spustí autoři během nadcházejících týdnů, uchazeči o role se však už mohou registrovat na webu.