AKA končí v ATO, nahradí ji asociace mediálek

Mediální agentury se oddělily od kreativních do své asociace, aby si hlídaly peoplemetry.

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Novou asociaci mediálních agentur vede Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Další významná změna se děje s Ascociací kreativních agentur (AKA). Po mnoha letech řádného členství vystupuje z Asociace televizních organizací (ATO). V ní ji nahradí nově vzniklá Asociace mediálních agentur (ASMEA). „AKA své členství v ATO ukončuje a její práva a povinnosti na půdě ATO přebírá nově vzniklý spolek ASMEA,“ oznámil televizní spolek.

Mediální agentury byly v ATO dosud zastoupeny prostřednictvím právě AKA, vedle toho nicméně nedávno založily vlastní asociaci, aby měly pod lepší kontrolou hlavně průběžné výzkumy - hlavně měření sledovanosti prostřednictvím peoplemetrů, z něhož bere zásadní data pro plánování televizní reklamy. Data z peoplemetrů si objednává právě ATO.

„Jsme rádi, že se splnil jeden z hlavních cílů ASMEA – být ještě blíže, než dosud a tentokrát již jen ‚za sebe‘ u nejdůležitějšího výzkumného projektu na mediálním trhu. I proto, že nás čeká rok, který bude velmi důležitý pro jeho další rozvoj a směřování,“ potvrdil výkonný ředitel nové asociace mediálních agentur Ondřej Novák.