Asociace komunikačních agentur (AKA) se rozšířila o tři členy, jde o české pobočky slovenských agentur Zaraguza a Triad a také agenturu Httpool, která v Česku zastupuje platformy Twitter, LinkedIn či Spotify.
Zaraguza i Triad stály dlouhou dobu mimo profesní sdružení. „Dlouho jsme měli o činnosti a poslání AKA jen nejasnou a zprostředkovanou představu. Účast na celodenním jednání AKA, které bylo otevřeno i nečlenům, nás přesvědčila, že asociace se zabývá smysluplnými aktivitami,“ podotkla ředitelka a spolumajitelka Triadu Petra Jankovičová. Ta se loni potýkala s odlivem klientů, potažmo části týmu. „Stabilizace Triadu mi uvolnila ruce, abych mohla být v AKA aktivní. Cítíme, že nastal čas českému trhu začít něco vracet. Chceme se věnovat hlavně zatraktivnění reklamy jako zajímavého oboru a přispět ke kultivaci jeho výstupů tak, aby vznikala reklama, která není nezodpovědná,“ zavázala se.
Httpool, kterou v Česku reprezentuje hlavně Radek Vašíček, se stala členem konkrétně sekce digitálních agentur. Ačkoliv nejde o klasickou agenturu, prezidium AKA se přiklonilo k tomu, přijmout ji. „Sdružujeme subjekty, které přinášejí klientům řešení v oblasti marketingové komunikace. Na trhu se objevuje stále víc firem, které plní tuto funkci, ačkoliv nejsou agenturami v tradičním smyslu slova,“ říká Marek Hlavica, výkonný předseda AKA.
Asociace existuje od roku 1992, s nováčky má nyní 50 členů. Angažuje se v řadě projektů jako je soutěž efektivity Effie, nastavování standardů tendrování Férový tendr a Metodika zadávání veřejných zakázek, monitoruje vývoj cen služeb a platů v oboru, investic do nemediální reklamy, vzdělává, poskytuje poradenství. Je členem Hospodářské komory ČR, Rady pro Reklamu a Evropské asociace agentur (EACA).