Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Aktuálně.cz a Evropa 2 oceněny mezi top značkami Superbrands

Vyhlašování cen Superbrands v hotelu Hilton

Vyhlašování cen Superbrands v hotelu Hilton

V pražském hotelu Hilton se dnes večer po delší době vyhlašovalo v Česku obnovené ocenění značek Superbrands. Certifikát s tímto oceněním obdrželo letos zhruba 280 značek, 28 z nich pak vstoupilo do placeného programu, který jim zaručuje další publicitu od pořadatelů programu Superbrands.

Mezi 28 značkami jsou také dvě mediální, tedy zpravodajský web Aktuálně.cz společnosti Centrum Holdings nyní ve vlastnictví Zdeňka Bakaly a Evropa 2, lokální rádio vlastněné francouzským mediálním konglomerátem Lagardere.

Dále to jsou Ahmad Tea, Allianz, Avon, Chiquita, Dilmah, Drogerie Markt (DM), Eiffel Optic, Eta, HC Sparta, Hilton, Hornbach, Kapka naděje, Kofola, Linet, McCain, Národní divadlo, Scanquilt, Sensodyne, Skanska Reality, Viagra, Vila Tugendhat, Villeroy & Boch, Vodafone, Yves Rocher, Zepter, Zoo Praha.

Speciální ocenění od poroty získaly Kofola jako sociálně-mediální značka – komunita, Vodafone jako společensky odpovědná značka a Linet jako značka inovativní. Večerem provedla moderátorka Českého rozhlasu Regina Kamila Ulčová.

Proces výběru byl v Česku čtyřkolový. Nejprve Český patentový úřad uvolnil databázi přibližně 1 milionu registrovaných obchodních značek. Následně pořadatelé vyčlenili 50.000 nejrespektovanějších. Z nich pak americká firma Dun & Bradstreet (respektive Bisnode) zúžila výběr na 2.000. Z nich pak výzkumníci z GfK Czech zjistila průzkumem mezi spotřebiteli 800 nejznámějších.

Finálně pak odborná porota vybrala zmíněných zhruba 280 oceněných. Ve čtrnáctičlenné porotě zasedli mimo jiné Martin Štěpánek z Lion Communications, Petr Majerik, šéf mediazastupitelství Atmedia nebo Marek Prchal, náš idea maker.

Propagace, za kterou si 28 výše zmíněných značek rozhodlo zaplatit, zahrnuje kromě předání pečetě na slavnostním večeru uvedení v tištěné ročence, dnes rovněž představené, či spoty na kanálu Superbrands na YouTube.

Superbrands, které se momentálně předává v 88 zemích, začínaly jako pořad londýnské rozhlasové show BBC v roce 1994, jenž seznamoval posluchače se značkami, které běžně používali. Návazně začaly vznikat knihy, pak program ocenění. V Česku se znovu objevuje po 6 letech, předávalo se zde v letech 2005 až 2007.