Zpravodajský web Aktuálně.cz vydavatelství Economia uvedl nový web. Děje se tak po třech letech, předchozí redesign proběhl v roce 2015. Cílem aktuální změny je zvýšit přehlednost a zrychlit načítání na počítačích i mobilech.
Požadavkem na nový design bylo zásadně zpřehlednit informace, aby se čtenáři na stránce zorientovali na první pohled, a navrhnout efektivnější umístění reklamy, zajistit doporučování souvisejících videí a najít na homepage trvalé místo pro exkluzivní články. „Web by měl nyní líp prezentovat unikátní obsah a breaking news,“ věří Lucie Bačíková, produktová manažerka Aktuálně.cz.
„Redesign je pro nás součástí širší snahy posunout web Aktuálně.cz blíž k současným online trendům, zviditelnit tuto značku a víc komunikovat se čtenáři,“ říká šéfredaktor online deníku Josef Pazderka. Pro redaktory má nový web znamenat výrazné zjednodušení a zefektivnění jejich práce, inzerentům pak přinést atraktivnější prostředí.
„Aktuálně.cz přitom nechce jít formou placeného obsahu, ale získat prostředky přes inzerenty, případně partnery a sponzory. Budoucnost inzerce vidí v lepším zacílení reklamy,“ uvádějí tvůrci z firmy Švejda Goldmann.
Ta loni redesignovala i web sesterských Hospodářských novin. Podepsána je rovněž pod aktuální podobou webu Forbes.cz či společenského internetového deníku Extra.cz. V roce 2011 pro Seznam.cz inovativně redesignovali bulvární Super.cz, když na webu úplně zrušili rubriky.
David Švejda a Jakub Goldmann blíž o tom, jak designem podpořit čtenost a odlišnost médií

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
