Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Albatros koupil menší nakladatelství XYZ, má jich už sedm

XYZ má rozšířit její dosavadní nakladatelské značky Albatrosu pro beletrii pro dospělé Motto a Plus.

Knižní nakladatelství Albatros koupilo konkurenční firmu Nakladatelství XYZ, zaměřené hlavně na beletrii pro dospělé. To se tak stalo sedmým nakladatelstvím skupiny Albatros Media.

Pražské XYZ vzniklo v roce 2003. Loni vydalo 174 novinek, dosáhlo tržeb 37 milionů Kč a skončilo ve ztrátě 0,9 milionu Kč. V předchozích letech generovalo zisky v řádu statisíců (0,8 milionu Kč při tržbách 27 milionů Kč v roce 2009, 0,6 milionu Kč při tržbách 35 milionů Kč v roce 2008). Vlastnil je Petr Tychtl (85 %) a výrobní ředitel Pavel Novák (15 %).

„Často se mu úspěšně dařilo vydávat knihy reagující rychle na aktuální politická, společenská a kulturní témata či propojovat vydávané knižní tituly s fenomény jiných typů médií – filmem, televizí i časopisy,“ cení si je Albatros.

„XYZ bude nadále jako samostatné nakladatelství a pod programovým a redakčním vedením Petra Tychtla a Pavla Dvořáka pokračovat v činnosti s dosavadním edičním plánem a titulovou strategií jako doposud,“ nastínil šéf Albatros Media Michal Krejčí.

Nadto má XYZ využívat „výrobního, logistického, obchodně-distribučního i finančního zázemí Albatros Media“. Zároveň má doplnit jeho dosavadní nakladatelské značky beletrie pro dospělé Motto a Plus.

Od března 2010 vlastní 89 % v Albatros Media firma Arulo Estates Jaroslava a Silke Horákových, 11 % má ředitel Albatrosu Krejčí. V roce 2009 Albatros Media utržila 136 milionů Kč, zisk po zdanění činil 5 milionů Kč. Novější data o sobě společnost v obchodním rejstříku neposkytuje.

Skupina nabízí pod značkami Albatros, Computer Press, Cooboo, Motto, Plus, XYZ a partnerské Edice České televize knihy, interaktivních encyklopedie na CD-ROM, audionahrávky a DVD.

Navazuje na nakladatelství Albatros, jež na českém knižním trhu od svého vzniku v roce 1949 (do roku 1969 pod původním názvem Státní nakladatelství dětské knihy) vydalo přes 11 tisíc titulů v celkovém nákladu přesahujícím 350 milionů výtisků.