Albatros Media kupuje knižní divizi Mladé fronty

Místo loni nabízených 35 milionů Kč se knižní divize tradiční firmy prodala za 14 milionů.

Václav Kadlec, generální ředitel Albatros Media

Václav Kadlec, generální ředitel Albatros Media

Přední nakladatelská skupina v zemi Albatros Media koupila za 14 milionů Kč knižní divizi vydavatelství Mladá fronta, které je v konkurzu. Smlouvu s insolvenční správkyní uzavřela firma v pondělí, cena je už zaplacená. Souhlas k prodeji dal věřitelský výbor, zajištěný věřitel Crane Constancy Investments (CCI), námitky neměl ani soud. ČTK to dnes řekla insolvenční správkyně Mladé fronty Petra Hýsková.

„Potvrzuji, že na základě přípisů, souhlasů soudu a všech dotčených subjektů jsme s nimi [s Albatrosem] vstoupili v jednání a včera [v pondělí] jsme uzavřeli smlouvu, na jejímž základě začneme předávat. Nejdřív musíme řádně předat a pak to bude definitivní, ale v zásadě je proces spuštěný. Doufáme, že se nám ho podaří úspěšně dokončit,“ řekla správkyně.

Divizi chtěla prodat Hýsková koncem ledna v dražbě, nedal k tomu ale souhlas soud, tak ji zrušila. Pak Albatros nabídl 14 milionů, o čtyři miliony míň než v lednu. Ještě loni v říjnu měla Mladá fronta možnost odprodat divizi za 35 milionů, tolik tehdy Albatros nabízel. Postupně se jeho nabídka snížila na 23 milionů, následně na 19, pak na 18.

„Důvodem snížení ceny je pokračující rozpad závodu, pokračující výpovědi licencí a také uplynutí dalšího měsíce,“ uvedl předseda představenstva firmy Albatros Media Václav Kadlec. „Na věc už se raději ani nedíváme jako na finanční transakci, ale spíše jako na záchrannou akci s cílem udržet při životě jedno z nejstarších nakladatelství v této zemi,“ řekl Kadlec Seznam Zprávám.

Knižní divizi Mladé fronty se v rámci konkurzního řízení pokusilo získat také vydavatelství Empresa Media Jaromíra Soukupa. „Byla uzavřena smlouva o prodeji zmíněné knižní divize s nakladatelstvím Albatros. V rámci korektních vztahů mezi vydavateli tisku a knih i ostatními účastníky trhu Empresa Media prohlašuje, že rozhodnutí o prodeji uznává a nakladatelství Albatros považuje za vynikající nakladatelství. Proto Empresa Media nebude v této souvislosti podnikat žádné právní kroky a již podané návrhy vezme zpět, a to právě s ohledem na uzavřenou smlouvu. Nemáme žádný zájem na destabilizaci trhu, případně na vyvolávání nejistoty vítězného subjektu,“ prohlásil dnes majitel a představenstva Empresa Media Soukup „s ohledem na množící se dotazy novinářů a poměrně značnou medializaci našeho zájmu o zmíněnou knižní divizi uvedeného vydavatelství“.

Rozprodej Mladé fronty

Mladá fronta fungovala od roku 1945 do prosince 2020, kdy její provoz ukončil soud. Nastal rozprodej majetku. V lednu se prodala online divize včetně ochranných známek tištěného časopisu Euro, koupila ji firma Internet Info za 15,8 milionu Kč (a známky k týdeníku Euro následně přeprodala firmě New Look Media). Týden nato se vydražily některé časopisy za 4,2 milionu. Společně s prodejem knižní divize tak zatím výnos z rozprodeje činí 34 milionů Kč.

V majetkové podstatě Mladé fronty je mimo jiné ještě podíl 7,2 % v distribuční firmě Mediaprint & Kapa Pressegrosso.