
Podpis memoranda zleva Petr Pavlík (Albert), Zdeněk Jandejsek (Rabbit), Jesper Lauridsen (Albert), Marian Jurečka (MZe), Čestmír Motejzík (Masokombinát Polička), Michal Jedlička (Kostelecké uzeniny)
Obchodní řetězec Albert rozšiřuje v rámci novely zákona o potravinách spolupráci s českými dodavateli a nabídne zákazníkům veškeré objemy nepromočního vepřového a hovězího masa českého původu. Pod záštitou ministra zemědělství Mariana Jurečky podepsala společnost Ahold se zástupci dodavatelů masa společností Masokombinát Polička Čestmíra Motejzíka, Kostelecké uzeniny Andreje Babiše a Rabbit Zdeňka Jandejska memorandum o spolupráci. Zákazníci mají poznat český původ přehledně podle symbolu s českou vlajkou a s nápisem Česká potravina, který se nově objeví na obalech. Maso, které nepochází z Čech, na sobě nesmí mít jakékoliv označení, které by indikovalo, že je českým výrobkem.
Moc si přeji, aby za touto - jistě chvályhodnou - spoluprací bylo více než jen ta obligátní a okoukaná trikolóra. Snad je tam i nějaká spolupráce v oblasti sdílení marketingových informací, podpora prodeje a hlavně podpora domácích farmářů a jejich rozvoj v oblasti řízení kvality a inovací. Česká vlajka by byla zoufale málo – ‚láska k Česku‘ už dneska v retailu nediferencuje, je to už jen ubohý komoditizační prostředek jako ještě nedávno ‚superslevy‘.
Tomáš Krásný (Blue Strategy)
Z posledních výzkumů vyplývá, že český původ je čím dále víc silnější. Nestačí pouze v tuzemsku vyrábět, ale zákazníci sledují také místo původu firmy. Když ne při prvotní koupi, tak náhodně při konzumaci nebo před zpracováním produktů doma.
Martin Boček
S nadějí jsem si zprávu četl, ale pak jsem došel k tomu, že se to zas týká jen výrobců průmyslových (slovo opět záměrně vynecháno), a toho pána, co někradně, ale iba čerpá.
Václav Loubek