Nizozemský obchodní řetězec Albert postupně ve všech svých obchodech v Česku během loňského roku zavedl účtenky bez obsahu fenolu, respektive bisfenolu A (BPA). „Náklady na materiál bez fenolu narostly oproti těm původním přibližně o tři miliony korun,“ říká Roman Bartišek, člen nejvyššího vedení Albertu, „ročně přitom v našich prodejnách vydáme zákazníkům přes 700.000 kotoučů pokladní pásky. To je více než 56.000 kilometrů materiálu.“ Pokladní pásky tak mají být šetrnější k životnímu prostředí i k lidskému zdraví, zvláště pokladních, kteří manipulují s účtenkami každý den.
Nižší spotřebu pásky zajistí nový způsob potisku účtenek. Vybrané údaje, které je obchodník povinen na účtenky ze zákona uvést, nyní Albert tiskne na rubovou stranu. „Aktuální úspora materiálu se pohybuje řádově okolo 20 %, rádi bychom postupně dosáhli zkrácení účtenek až o třetinu,“ uvádí Bartišek. „U běžného nákupu tvoří přes třetinu délky účtenky povinné údaje, jako je název a sídlo společnosti či údaje spojené s elektronickou evidencí tržeb. Ideálem do budoucna by byla účtenka plně elektronická, která je k životnímu prostředí nejšetrnější, a kterou už známe ze zahraničí.“