Maloobchodní řetězec Albert na trh uvádí novou značku potravin Česká chuť. Chce tím rozšířit nabídku produktů od českých výrobců v prodejnách a zároveň splnit definici zákona o označení českých potravin. Albert představil několik produktů z nové řady už v prvním čtvrtletí letošního roku, například česká jablka nebo pultové delikatesy.
Momentálně nabízí 80 výrobků napříč čerstvým i trvanlivým sortimentem. Pod značkou Česká chuť se aktuálně prodávají mléčné a masné výrobky, ovoce, čerstvou i sterilovaná zelenina, těstoviny, majonéza nebo hořčice, ale také pečivo, tyčinky a piškoty. „Značka Česká chuť se kvalitativně srovnává s nejlepšími výrobky v dané kategorii, ale cena jejich výrobků je zpravidla o trochu nižší. Zákazník si tak může být jistý, že dostává výrobky vysoké kvality za příznivou cenu s garantovaným českým původem,“ uvedla k positioningu Barbora Vanko, mluvčí Albertu.
Nabídka České chuti se rozšíří
„Produkty České chuti do našich obchodů přináší naši dlouholetí malí i velcí dodavatelé z Česka,“ řekl Petr Pavlík, ředitel pro obchod v Albertu. Značku Česká chuť Albert oficiálně představil v Hradci Králové u jednoho z dodavatelů produktů, výrobce piškotů Perník. Přítomný byl i ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Podle zákona o potravinách musí mít nezpracované potraviny, například maso, ovoce nebo zelenina, 100% český původ a potraviny sestávající se z více složek, jako jsou jogurty či pečivo, alespoň 75 % celkové hmotnosti českého původu. Pokud definici ministerstva zemědělství splní, mohou nést označení „česká potravina“. Stejně jako Albert, i třeba online supermarket Rohlik.cz nedávno zavedl speciální značení pro české potraviny. Za pravdivost informací Rohliku ručí dodavatelé finančně.