Německý producent rychloobrátkového zboží Henkel mění vedení své české pobočky. Novým generálním ředitelem Henkelu ČR je od září Roman Kýr, dosavadní ředitel divize pracích a čisticích prostředků pro Česko a Slovensko, jímž se stal předloni v březnu.
Rovněž od září je ředitelkou divize péče o krásu pro český a slovenský trh Karolina Markiewicz-Kuskowska, dosavadní manažerka marketingu polské divize Henkelu.
Kýr a Markiewicz-Kuskowska nahrazují Aleše Malenku, dosavadního generálního ředitele a ředitele divize péče o krásu, který z Henkelu odešel ke konci srpna.
Kýr začínal v Henkelu v roce 2001 jako key account manager, později zastával další role v rámci marketingu, obchodu a category managementu. V roce 2014 v programu Job Rotation odešel do srbské pobočky Henkelu, kde tři roky vedl divizi pracích a čisticích prostředků se zodpovědností za Srbsko, Černou Horu, Makedonii a Albánii. „Budoucnost vidím především v úspěšné digitalizaci a podpoře trvale udržitelných technologií,“ prohlašuje.
Manažerkou marketingu divize pracích a čisticích prostředků Henkelu pro český a slovenský trh se stala Jana Očadlíková. Ta od roku 2016 působila ve vídeňské centrále Henkelu, nejdříve ve vedení kategorie prostředků na mytí nádobí, později celé kategorie čističů pro domácnost. Ve své funkci se chce zaměřit na další posílení značek, hledání nových příležitostí pro růst, včetně oblasti udržitelnosti. Pro Henkel pracuje od roku 1996.
Henkel v Česku působí od roku 1991, momentálně tady nabízí produkty víc než 50 značek a zaměstnává 250 lidí.