Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Aleš Najbrt představil na PIAFu skoro celej můj život

Šlohli jsme pár slajdů nejvýznamnějšímu českému autorovi značek.

Můj život s Alešem představil Aleš Najbrt na festivalu PIAF. Opomněl pár drobností. Logo Reflexu. Obal CD Lou Fanánek Hagen Baden. Plakáty k Pražské pětce a Kouři. Časopis Raut o rozměrech asi půl metru na metr. Nicméně pak to vzal skoro komplet. A nebyl to jen můj život, byl to život všech vás, kterým je kolem pětatřiceti.

Proto jsem šlohnul jeho slajdy a zveřejňuju je tady, komentář nepotřebují, ale jen tak beze slov by to asi nebylo ono.

Pro zajímavost, prvních pár let točil všude jen úsměvy. První Vltava je přiblblý úsměv, druhá smutný, třetí ztuhlý a čtvrtá suverénní.

Úsměv použil i na plakátě filmu Šeptej.

A samozřejmě na legendárních deskách Divadla Sklep.

Tak, a protože jsme na Médiáři, myslím, ještě neměli poezii, pojďme si připomenout desku Besídka divadla Sklep básní Davida Vávry a Milana Šteindlera (14 let), než půjdeme dál.

Dentisté
Již po pětisté volám dentisté
ó, dentisté
hodni slávy jste
do zubů se zavrtává
zubní jehla Mařenka
ó Rentgene, ó Rentgene,
paprsky máš zelené
doktor Pulda na Doudový
ten všechno ví a nic nepoví
zuby vám srovná drátem
a stoličky drátem
a kladivem a kladivem
letmý úsměv v tváři hraje
sestra buchar připravuje
tisícátou čárku dělá
pacient se v křeči zvedá
ale né, ale né, ten nástroj je kalené
ale né, ale né, ten nástroj je kalené
Ježíšmarjá, středisko se ruší
doktor dostal kuší
a teď mu zní, a teď mu zní
poslední, poslední
zvonění, zvonění,
jó, pohřební
padá moj priatěl, opušťa boj
čiervená hvezda volá

Tak a pojďme dál. Jak si můžeme všimnout, úsměv drtili Aleš a kolegové dál. Neuskutečněný rebranding jedné z nejhrozivějších společností SPT Telecom.

Možná až trochu moc veselé.

Aleš měl v prezentaci několik textových slajdů. Na tento si odpověděl, že ano, potřebujeme.

Praha. Jednoduchý jak facka, jenže vymyslete to.

Takhle by mohly vypadat tištěné materiály Prahy, kdyby se úředníci řídili manuálem.

A samozřejmě vrcholné dílo. Kdo tohle logo jednou viděl, už ho nikdy nedostane z hlavy.

E-mailové reakce, využívající nenáviděné vykřičníky. Pokud si je designéři Studia Najbrt napsali sami, jako že já bych to udělal, je to možné ještě větší fór.

Záchranka - takové auto si jednou koupím, až si tedy udělám řidičák.

Opět, pokud tuto fotku zaranžovalo Studio Najbrt, je to přesně tak, jak to má být.

„Ti pičo dobrý kéry, kde si seděl?“

Slova jsou zbytečná, tohle je mistrovský slajd.

A na závěr položil Aleš sugestivní otázku, na níž si odpověděl, že to smysl má.

A ještě pikoška na závěr pro ty, kteří došli až sem. Aleše jsem se zeptal, proč, pro lásku boží, je nové logo ČT prezentované jako 3D a vypouklé, když to vypouklé naznačovalo televizní obrazovku, ale teď už máme přece placaté televize. Pravil, že 3D logo bylo v zadání a že přece všechny televize používají v grafice 3D logo. Tady si myslím, že je malinko problém s provedením toho 3D - vtírá se je otázka, jestli to 3D nemělo evokovat plochou telku, a ne kulatou.

I když. Já vlastně nevím. Alešovo vysvětlení bylo tak suverénní, že jsem mu věřil až do večera, kdy jsem se konečně trochu vzpamatoval.