Seznam Zprávy se uvedly v nové podobě. Web chce posílit investigativu, sekci o byznysukomentáře. „V internetovém prostředí chceme být tím, čím bývaly ve zlaté éře tradiční, nezávislé noviny,“ prohlašuje šéfredaktor Jiří Kubík. V redakci dělá přes 70 lidí, včetně externistů. 

Alpine Pro tu má už 50 prodejen, nejnovější v Arkádách Pankrác

Prodejce sportovních oděvů otevřel padesátý obchod, nejrychleji ovšem roste jeho e-shop.

Padesátou prodejnu Alpine Pro v pražských Arkádách Pankrác slavnostně otevřeli zakladatel firmy Václav Hrbek spolu s tváří značky Jiřím Prskavcem, mistrem světa ve vodním slalomu

Padesátou prodejnu Alpine Pro v pražských Arkádách Pankrác slavnostně otevřeli zakladatel firmy Václav Hrbek spolu s tváří značky Jiřím Prskavcem, mistrem světa ve vodním slalomu

Jubilejní padesátou prodejnu Alpine Pro v Česku a zároveň devátou v Praze otevřel tento český prodejce sportovních oděvů v pražském obchodním centru Arkády Pankrác. V posledních dvou letech společnost rozšířila maloobchodní síť o pět nových prodejen v Česku a významně rozrostla i na zahraničních trzích, především v Polsku a Rumunsku. „V roce 2018 jsme vyrobili téměř tři miliony kusů produktů, pro rok 2019 počítáme s nárůstem tržeb v jednotkách procent. Nejvíce rostou tržby na našem e-shopu, kde se nárůst aktuálně pohybuje kolem 20 %,“ říká majitel a zakladatel společnosti Václav Hrbek.

Koncept prodejen Alpine Pro pracuje s dřevěnými materiály, v duchu konceptu Ve spojení s přírodou. Právě proto se kromě nového partnerství s Mezinárodní biatlonovou unií pustila i do partnerství s provozovatelem Stezky v korunách stromů Krkonoše. Značka je ale řadu let spojená také s českou olympijskou reprezentací, přičemž velkou pozornost na sebe strhla hlavně při letních hrách v Londýně v roce 2012, když české sportovce obula do výstředních holínek.

Firma Alpine Pro vznikla před 25 lety a dnes její obrat přesahuje miliardu korun. Firma se věnuje vlastním materiálovým inovacím, novinkou letošního prosince má být bunda s nanomembránou, vyvinutou ve spolupráci s českou společností Nanomembrane. V porovnání se současnými produkty mají tyto bundy mít až třikrát vyšší prodyšnost, lepší odolnost vůči vodě i mnohem ekologičtější výrobu. „V jarní kolekci plánujeme speciální trika s ekologickou tématikou. Vše navazuje na filozofii naší značky. Alpine Pro nemůže bez přírody, bez hor, bez sportu existovat, proto se snažíme být k přírodě šetrní i při výrobě našich kolekcí. Ekologický přístup je jednou z našich priorit,“ prohlašuje Václav Hrbek.

Přímou konkurenci k Alpine Pro vždy tvořila jiná česká značka, a sice Hannah. Ta je na trhu už 28 let a své produkty prodává mimo jiné v šestici vlastních prodejen a rovněž ve 23 prodejnách Rock Point. Značka je přítomná také v největších sportovních řetězcích Sportisimo, Hervis a Intersport. Podle poslední zveřejněné celoroční účetní závěrky z roku 2015 tržby společnosti Hannah Czech činily 16 milionů Kč.