Ještě letos by mohl být zákazníkům největšího českého e-shopu hlavně s elektronikou Alza.cz a největšího tuzemského online supermarketu s potravinami Rohlik.cz k dispozici nový způsob doručování zásilek. Oba prodejci společně s automobilkou Škoda testují doručování do kufru vozů zmíněné značky, a to bez toho, aby u toho majitel auta musel být. Vůz totiž bude moci odemknout prostřednictvím mobilní aplikace. Kurýrovi tím udělí jednorázový, časově omezený přístup do zavazadlového prostoru. Umístění auta a jeho registrační značku jako místo doručování je součástí nového projektu inovační laboratoře Škoda Digilab. Velikost zásilky je omezena velikostí kufru auta, kam se doručuje.
„Kódování dat a striktní přístupový management zaručují maximální možnou bezpečnost při předávání dat a poskytování služby. Kurýr vloží balíček do zavazadlového prostoru, který vyfotí, následně zamkne vůz a zákazník obdrží zprávu o úspěšném doručení,“ popisují novinku její tvůrci. „Služby a technologie probíhají aktuálně zkušební fází a budou se cíleně optimalizovat. V rámci pilotu budou do projektu zapojeni i vybraní zákazníci, kteří získají příležitost podílet se na vývoji a možnost vyzkoušet si službu před samotným spuštěním v praxi.“
„Přístup do kufru přes aplikaci umožní speciální zařízení, které budou mít brzy všechny nově vyrobené škodovky. Do starších vozů je možné doinstalovat zpětně bez rizika ztráty záruky ve specializovaných servisech. Zařízení je certifikované, odemkne se jen kufr a jen na chviličku,“ ujišťuje Alza.cz v propagačním videu.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
