Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Alza.cz mění koncept kampaní, přidává kreativu

Jan Sadílek a Jaroslav Kotápiš

Jan Sadílek a Jaroslav Kotápiš, marketingoví ředitelé e-shopu Alza

Největší tuzemský internetový obchod Alza.cz začal ke svým marketingovým kampaním přistupovat jinak. Kromě konkrétních nabídek zboží se do nich snaží přimíchat víc kreativity, také snižuje jejich počet a zároveň jim dává jednotící linku. Na druhém ze setkání Všichni z marketingu o tom dnes večer v centru Prahy mluvili Jan Sadílek a Jaroslav Kotápiš, marketingoví ředitelé Alzy. „Dáváme kampaním hezčí kabátek. I my cifršpióni zjišťujeme, že to může fungovat. Je hezké si číst od zákazníků, že se jim to líbí, že jen Alzák nemává tabletem a nezpívá sto tabletů týdně,“ říkají. „Samozřejmě intenzitu zachováme, abychom byli vidět a slyšet. Kampaně dostanou větší prostor, aby se zažily.“

E-shop upouští od dosavadního přístupu k marketingu, kdy byly kampaně zaměřený vždy čistě na jeden druh zboží, třeba na notebooky nebo na televizory, a sjednocuje je společným motivem. Konkrétně teď v únoru je vidět takzvaný Zlatý Alzák, variace na proslulou zelenou postavičku Alzy. Kreativa aktuální kampaně se nese v duchu předávání symbolických cen jednotlivým segmentům za prodej sortimentu zboží a kromě elektra upozorňuje na sportovní vybavení, hračky, drogerii, parfémy, hodinky, výbavu pro kutily a zahrádkáře či dokonce řidiče aut i motorek.

Zlatý Alzák

Zlatý Alzák, únorová kampaň Alzy

V marketingovém oddělení Alzy momentálně funguje stovka lidí. Offline jich zajišťuje 50, online dalších 30, zbytek tvoří accounti. Spousta věcí se dělá inhouse, bez externích agentur: „Šetříme tak, ale hlavně to přináší flexibilitu.“ Nový přístup ke kampaním přitom neznamená, že se e-shop zhlédl v líbivých, samoúčelných spotech. „Spíš než na krásu jedeme na výsledek,“ respektují manažeři dosavadní hlavní pravidlo marketingu Alzy. „A výprodej vždycky končí Black Friday,“ připomněli oblíbený trik.

Byť prodávají přes internet, nesoustředí přitom propagaci jen do online prostředí: „Omnichannel není buzzword. Když přestaneme válcovat v televizi, hned klesne efekt výkonnostní reklamy. A když otevřeme byť jen malou kamennou pobočku, hned se zvedne obrat na webu.“