Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.
Je místo pro další marketplace?
Článek na webu TechCrunch polemizuje, zda na globálním trhu ještě zbývá prostor pro nové e-marketplace platformy, nebo zda si celý trh podmanil Amazon společně s čínským Alibabou. Autor článku Hans Tung dochází k názoru, že zde místo určitě je. K úspěchu je však zapotřebí zaujmout hlavně generaci takzvaných milleniálů, a to prostřednictvím jejich hodnot a skrze komunikační kanály, které používají. Vzhledem k tomu, že obor je na neustálém vzestupu, mají šanci především začínající platformy, jež nabídnou čisté, personalizované a optimalizované komunitní prostředí.
Program Free Space+ podpoří startupy ve Velké Británii
Ve Velké Británii mají nyní startupy ojedinělou šanci zdarma získat tříměsíční prodejní plochu v největších obchodních centrech a to v rámci programu Free Space+, informoval o tom web Retailgazette.co.uk. Obchodníci patřící mezi startupy si musí do programu podat přihlášku, v níž vysvětlí, proč by chtěli získat prodejní místo ve vybraném obchodním centru a z jakého důvodu by tato kontrétní lokalita znásobila jejich růst. Výsledky přijetí do programu budou známé v lednu příštího roku. Mezi obchodní centra nabízející prodejní místa patří Westfield, British Land, Hammerson, Capital & Regional, M&G, Montagu Evans, Ellandi, New River Retail nebo Moorgarth.
Nespokojenost s online nákupy potravin v USA roste
Nedávná studie od Morgan Stanley ukázala, že množství zákazníků, kteří nakupují potraviny online a nejsou se svým nákupem spokojení, v USA vzrůstá. Meziročně to bylo ze 17 % na 27 %. Zprávu zveřejnil web Fooddive.com, píše také, že studie zjistila, že 84 % nakupujících si své zboží nejradši samo fyzicky vybere a až poté zakoupí. Toto číslo se od roku 2016 nemění. Maloobchodníci a online prodejci potravin jako je například Instacart se otázku kvality nákupu pokoušejí řešit. Instacart například zveřejnil video, v němž dává svým pracovníkům povinnost vybírat produkty s maximálním důrazem na bezvadnost a „dokonalou zralost“.
Šéf Nestlé plánuje levnější restrukturalizaci
Nový ředitel Nestlé Ulf Mark Schneider uvedl, že racionálně korigovat poměr mezi zavedenými společnostmi profitujícími ze zisku na úkor růstu a rozvoje a mezi potravinářskými start-upy, které se orientují na celkový výnos. To však nemusí být zcela vhodné, napsal o tom Bloomberg. Minulé úterý se na investorském dni v Londýně podvolil tlaku a poprvé v historii společnosti oznámil pevný cíl. Nestlé se plánuje zaměřit na základní provozní rozpětí, chce snížit náklady na restrukturalizaci a jednorázové položky o 17,5 % na celkových 18,5 % a to během tří let. To je více než snížení o 16 %, kterého dosáhlo v roce 2016.
Microsoft otevře v Londýně vlajkovou prodejnu, nedaleko Applu
Microsoft se chystá otevřít svou vlajkovou kamenou prodejnu na Londýnské Regent Street poblíž Oxfor Circus, tedy „co by iPhonem dohodil“ od vlajkové mekky konkurečního Applu. Zprávu zveřejnil web TechCrunch. Microsoft má zatím dva vlajkové obchody, jeden v New Yorku a druhý v Sydney, londýnská prodejna bude tedy třetí vlajkovou a první evropskou. V souvislosti s lokací obchodu se spekuluje o tom, zda má nový obchod ziskový potenciál a nebo zda má sloužit především jako výkladní skříň a protiváha nedaleké konkurence.