
Pivo Blue Moon Belgian White v lahvi
Na český trh se poprvé dostává americká značka Blue Moon Belgian White z portfolia pivovarské skupiny Molson Coors, vlastníka tuzemských Pivovarů Staropramen. „Značka Blue Moon je typickým zástupcem craftových neboli řemeslných piv. Na trhu v USA jí v této kategorii patří první příčka,“ říká Vladimíra Formánková, marketingová ředitelka Pivovarů Staropramen.
Hlavní cílovou skupinou pro Blue Moon v Česku jsou mladí lidé od 25 let výš, muži i ženy žijící ve velkých městech, kteří při návštěvě gastropodniků vyhledávají zážitky. Proto se chce Blue Moon v Česku soustředit primárně na vybrané podniky s širší pivní nabídkou. Typově se jedná o pivo belgického typu inspirované klasickým Belgian Witbier, tedy prokvašené nefiltrované pšeničné pivo charakteristické „osvěžujícím pomerančovým twistem“. I proto je s podáváním piva spojen rituál, kdy se pivo servíruje s plátkem pomeranče. Podle informací Retailku by se větší komunikační podpory mělo novince dostat v příštím roce.
Historie americké značky Blue Moon se počítá od roku 1995. Pro Česko, ale i další evropské země pivo vaří pivovar Ostravar, jenž je rovněž součástí skupiny Staropramen, a který má mimo jiné zkušenosti s výrobou pivních speciálů jako Černá Barbora, Mustang, Rufus, Gavora či Grifel.
Staropramen značky z ciziny umí
Pro Pivovary Staropramen není distribuce ani výroba zahraničních značek ničím novým. Po dlouhá léta vyráběly pro evropský trh japonské pivo Asahi, avšak poté, co tento pivovar v roce 2016 majetkově vstoupil do Plzeňského Prazdroje, byla jeho výroba ve Staropramenu ukončena.
Další značkou po léta spojenou s pražským pivovarem je belgická Stella Artois. Ta dnes spolu s Heinekenem patří k lídrům mezi importovanými značkovými pivy, nicméně její výroba byla ze Smíchovského pivovaru přesunuta do Maďarska.
Na pražském Smíchově naopak dnes vzniká další z klíčových značek skupiny Molson Coors, a to Miller Genuine Draft. Tato značka je však určena výhradně pro zahraniční trhy. Kromě toho Pivovary Staropramen na český trh řadu let importují značky jako Hoegaarden nebo Leffe.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
